המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות; היינץ זינקה כ-20%

נתון הצמיחה בגוש האירו - ירידה של 0.6% ברבעון הרביעי של 2012 ■ מאקרו: התביעות השבועיות לדמי אבטלה הסתכמו בכ-341 אלף ■ וורן באפט רוכש את חברת היינץ, ביחד עם קרן 3G תמורת 28 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') ביציבות, כאשר רק מדד הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה השלילית. זאת על רקע נתון הצמיחה המאכזב שפורסם במהלך היום בגוש האירו - אשר העיד על התכווצות של כ-0.6% בכלכלת היבשת ברבעון הרביעי של השנה. המשקיעים ממשיכים לחשוש מ"המצוק הפיסקאלי 2", בעוד בזירת המאקרו התפרסמו תביעות האבטלה השבועיות.

"השווקים עייפים וצריכים קצת לסגת", טוען טוד סלמון, מנהל מחלקת המחקר בחברת ההשקעות והמחקר שפר. "אומנם קיימות חדשות טובות, אך קיימות גם חדשות רעות, כגון המצב באירופה והמשבר הפיסקלי בארה"ב".

אירופה תחילה, שם התפרסמו נתוני צמיחה מאכזבים בגוש האירו - אשר כלכלתו התכווצה ברבעון הרביעי של שנת 2012 בכ-0.6% בהשוואה לרבעון השלישי. מדובר בצמיחה שלילית מדאיגה - הנמוכה ביותר בגוש האירו מאז הרבעון הראשון של 2009. בשוק ציפו לירידה של כ-0.4% בלבד. (לסיפור המלא)

ובארה"ב, גוברים החששות בעקבות ה"מצוק הפיסקאלי 2", (ה-sequester) - שורת קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של 85 מיליארד דולר, שצפויה להיכנס לתוקף ב-1 למארס. האם גם הפעם המחוקקים בארה"ב ימתחו את השווקים עד הדקה האחרונה ובסוף יגיעו להסכמות? ימים יגידו.

בתוך כך, הנשיא אובמה, ביחד עם הרוב הדמוקרטי בסנאט, יציעו תוכנית בהיקף של 120 מיליארד דולר לדחיית הקיצוצים ב-10 חודשים. זאת, באמצעות גידול בצד ההכנסות (ככל הנראה העלאת מסים) וקיצוצים בצד ההוצאות. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו בארה"ב, היום התפרסמו ב-15:30 התביעות השבועיות לדמי אבטלה, אשר ירדו בכ-27 אלף, ל-341 אלף תביעות שבועיות לשבוע שהסתיים ב-9 בפברואר. בשוק ציפו לנתון של כ-360 אלף תביעות שבועיות, וזאת לעומת 360 אלף תביעות שבועיות בשבוע שקדם לו (האומדן עודכן השבוע). הנתון למעשה מהווה כמעט שפל של 5 שנים בתביעות השבועיות.

עסקת ענק של באפט; טאואר בדוחות מאכזבים

ברקשייר הת'אווי , חברת ההשקעות של וורן באפט, רוכשת יחד עם 3G Capital את חברת המזון היינץ, יצרנית הקטשופ המפורסם. מחיר העסקה הינו 28 מיליארד דולר (כולל חוב) שהם 72.5 דולר למניה - 21% מעל מחיר הסגירה של היינץ אמש (ד') בוול סטריט. בתגובה, מניית היינץ מזנקת היום (ה') בכ-21% במסחר המוקדם בוול סטריט.

טאואר במוקד לאחר שפרסמה הבוקר את תוצאותיה לשנת 2012. מכירות החברה ברבעון הרביעי היו בטווח היעד של החברה לרבעון זה, והסתכמו ב-147.6 מיליון דולר. מכירות ברבעון הקודם של השנה הסתכמו ב-154.6 מיליון דולר. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון הרביעי של שנת 2012 הסתכם ב-22 מיליון דולר, או 0.99 דולר למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 15%, וזאת בהשוואה ל-34 מיליון דולר, או 1.60 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

טבע קיבלה היום אישור מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק גרסה גנרית לתרופה Adderall של חברת שייר (Shire). מדובר בכמוסות במינונים של 5-30 מ"ג, המיועדות לטיפול בשחרור מושהה בהפרעות קשב וריכוז (ADHD).

חברות התעופה אמריקן אירליינס (AMR) ו-יו.אס איירוייז מתמזגות - כך עולה מדיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". בעקבות המיזוג יישארו בארצות הברית ארבע חברות תעופה גדולות בלבד.

איזיצ'יפ ריכזה עניין לאחר שדיווחה על הכנסות של 15.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012. הרווח הנקי עמד על 4.8 מיליון דולר ברבעון (על בסיס GAAP) והרווח למניה על 17 סנט. המניה רושמת ירידה חדה על רקע חששות המשקיעים מהאטה בקצב הצמיחה בעקבות שיחת הוועידה של הנהלת החברה היום.

נייס המשיכה להגיב לדוחותיה. הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון הרביעי של 2012 הגיעו לשיא של 239.5 מיליון דולר, עליה של 12.1% מהכנסות בסך 213.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון הסתכם בכ-43.2 מיליון דולר, 70 סנט למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 66 סנט למניה ברבעון ולעומת 60 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2011.

החברות סמסונג וסודהסטרים הודיעו היום על שיתוף פעולה להשקת המקרר הראשון בעולם. המשלב מנגנון הגזה אוטומטי פנימי שמאפשר להכין סודה קרה, טרייה ורעננה, ממים מסוננים, הישר מהמקרר.

אפלייד מטריאל דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013 (פיסקאלי), עם היקף הזמנות של כ-2.1 מיליארד דולר והמכירות של כ-1.57 מיליארד דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP היה 69 מיליון דולר או 6 סנט למניה, בקצה העליון של התחזית העסקית.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]