"המצוק הפיסקלי 2": אובמה יציע תוכנית לדחיית הקיצוצים

הקרב התחיל: הרוב הדמוקרטי יציע הערב תוכנית לדחיית שורת הקיצוצים שתיכנס לתוקף ב-1 למארס ■ היקף התוכנית עומד על 120 מיליארד דולר והיא נועדה לדחות את הגזירות ב-10 חודשים ■ ביינר דחק בדמוקרטים למצוא פיתרון למשבר

המפגלה הדמוקרטית תחשוף הערב (ה') בסנאט תוכנית לדחיית ה"מצוק הפיסקלי 2" - (ה-sequester) שורת קיצוצים והעלאות מסים שתיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס. היקף התוכנית יעמוד על 120 מיליארד דולר והיא נועדה לדחות את גזירות הקיצוצים ב-10 חודשים.

"הקיצוצים עלולים לגרופ לפיטורים בשירותי המכס ובשדות התעופה של ארה"ב, כמו גםן בנמלי הים ובשירותי ביטחון הפנים של המדינה", אמר ג'נט נפוליטנו, מזכירת ארגון ה- Homeland Security, שהעידה בסנאט.

"הקיצוצים הרוחביים הללו יהיו קשים מאוד", אמר מנהיג הרוב בסנאט, הארי רייד, שהוסיף וטען כי התוכנית של הדמוקרטים תכסה חצי מהעלויות של הקיצוצים באמצעות גידול בצד ההכנסות, ואת החצי השני התוכנית תכסה באמצעות קיצוץ בצד ההוצאות הממשלתיות. הרפובליקנים סרבו עד כה להחליף את הקיצוצים בהעלאה של צד ההכנסות (העלאות מסים)

בתוך כך, דובר בית הנבחרים ג'ון ביינר, שעלה לכותרות ב"הצגה" שניהל עם אובמה במהלך הסיבוב הראשון של המשבר הפיסקלי, אמר היום במסיבת עיתונאים כי הרוב הדמוקרטי צריך למצוא פיתרון למשבר ה-sequester וכן ליישם את הרעיונות עליהם דיבר הנשיא אובמה בנאום מצב האומה בתחילת השבוע. ביינר אמר שיגיב על התוכנית של הדמוקרטים רק כאשר הם יציגו אותה.