חברת החשמל חיברה את תחנת הכוח הפרטית OPC

בחברת החשמל טוענים כי OPC עדיין אינה ערוכה ומוכנה להזרמת חשמל לרשת החשמל ■ תחנת OPC המוקמת בהשקעה של כחצי מיליארד דולר עתידה לספק למשק 420 מגה-וואט, שיגדילו בכ-3 אחוז את יכולת ייצור החשמל של המשק

תחנת הכוח הפרטית OPC של החברה לישראל מחוברת אך עדיין לא מוכנה להפעלה, כך טוענים היום בחברת החשמל. בימים האחרונים הועלו בתקשורת טענות כאילו חברת החשמל נמנעת מלחבר את התחנה, בהוראת ועד העובדים, למרות שכבר צברה קנס כספי של עשרות מיליוני שקלים בגין איחור של שלושה חודשים בחיבורה. בפרסומים נטען כי החברה מעדיפה לשלם את הקנס שמוחזר לה על-ידי צרכני החשמל במקום לחבר את התחנה הפרטית שתתחרה בה.

ואולם, היום הודיעה חברת החשמל כי סיימה את חיבור קו המתח העליון החיוני המחבר בין תחנת הכוח OPC במישור רותם לבין תחנת המשנה של חברת החשמל בדימונה. אלא שלפי הודעת החברה "למרות החיבור האמור לתחנה, חברת OPC עדיין אינה ערוכה ומוכנה להזרמת חשמל לרשת החשמל".

תחנת OPC המוקמת בהשקעה של כחצי מיליארד דולר עתידה לספק למשק 420 מגה-ואט, שיגדילו בכ-3 אחוז את יכולת ייצור החשמל של המשק. התחנה בבעלות החברה לישראל (80%) וחברת דלקיה הצרפתית (20%) היא התחנה הפרטית הגדולה הראשונה שתיכנס לשוק החשמל לפני דוראד באשקלון שתהיה בעלת הספק כפול. לאחרונה השהו עובדי חברת החשמל את העבודות לחיבור תחנות כוח פרטיות ומערכות סולאריות בהוראות הוועד. יו"ר הוועד מיקו צרפתי הכריז בראיון ל"גלובס" כי אף מגה-ואט של יצרנים פרטיים לא יחובר לרשת עד שהממשלה תגיע להבנות עם העובדים על הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל.

מדוברות החברה נמסר כי ,חיבור תחנת הכוח הפרטית היה פרויקט מורכב ויקר עבור חברת החשמל "מדובר בפרוייקט גדול , משמעותי ומורכב ביותר שכלל ביצוע של עבודות מורכבות לאורך של כ- 16 ק"מ בתנאי שטח קשים , תוך לוח זמנים צפוף וקשיח בשילוב מסוקים, מנופים, במות הרמה וציוד לוגיסטי נוסף ומשמעותי להתקדמות חיבור תחנת הכוח לרשת החשמל הארצית".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, אמר כי חברת החשמל עמדה בלוחות הזמנים לביצוע הפרוייקט החיוני ביותר למשק החשמל בישראל. "חברת החשמל סיימה את עבודות התשתית כבר בחודש אוגוסט 2012 ועמדה בלוח הזמנים המתוכנן. אמנם חברת OPC חוברה הבוקר לרשת החשמל, אולם עדיין אינה מוכנה להזרמת חשמל למרות הדיווחים בתקשורת. חבל שיש מי שמנסה לקשר בין עיצומי העובדים בשבוע שעבר לבין עמידה ביעדי החברה. ברגע שב-OPC יהיו מוכנים, התחנה תחושמל מיידית".

בחברת החשמל מצפים לתיקון ליקויים והשלמת פרטים על ידי חברת OPC בכדי שניתן יהיה, מיד לאחר ביצועם, לחשמל התחנה.