כ-1.2 מ' ש' ל-4 חדרים באשדוד, מעל מיליון ש' ברמלה

צפו בנתונים שפרסם היום השמאי הממשלתי טל אלדרוטי: מחירי דירות 4 חדרים בערים הגדולות עלו ב-1.6% ברבעון האחרון ■ רחובות, ראשל"צ והרצליה מובילות עם עלייה של 4% במחירי הדירות ■ בת"א, אילת ואשקלון נרשמה ירידה של 1%

מחירי הדירות ממשיכים לעלות, כך עולה מפרסומים שונים לאחרונה, והיום (ג') הנתון הזה מקבל חיזוק מסקר של השמאי הממשלתי טל אלדרוטי ב-20 הערים הגדולות בישראל.

ברבעון הרביעי של שנת 2012 ניכרת עלייה במחיר הממוצע של הדירות שנסקרו (דירות של 4 חדרים), לצד עלייה במספר העסקאות שבוצעו בדירות מגורים לעומת הרבעון הקודם. העלייה היא בשיעור ממוצע נומינלי שקלי של כ-1.6% ברבעון.

בשנה החולפת, מאז הרבעון הרביעי של שנת 2011 נצפתה עלייה (שקלית נומינלית) בערים שנסקרו בשיעור מצטבר של 5%.

הערים רחובות, ראשון-לציון והרצליה מובילות עם עלייה של 4% במחירי הדירות. מנגד, בתל-אביב, אילת ואשקלון נרשמה ירידה ממוצעת של 1% ברבעון. בתל-אביב, אגב, עומד מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים על כ-2.5 מיליון שקל (עלייה של 9% בשנה), בבאר-שבע 778 אלף שקל (עלייה של 2% ברבעון ושל 9% בשנה) ובאשקלון 819 אלף שקל (ירידה של 1% בשנה).

מחירה של דירת 4 חדרים בירושלים עומד על 1.74 מיליון שקל (עלייה של 1% ברבעון ושל 3% בשנה).

במשרד השמאי הממשלתי מציינים כי הדי המחאה החברתית שקמה בקיץ 2011 שככו וגוועו, והשפעתה על מחירי הדיור לא באה לידי ביטוי ברבעון הנסקר. עם זאת, חוסר וודאות ואי יציבות בכלכלה העולמית ובעיקר באירופה, בד בבד עם ההצהרות וההוראות שננקטו על ידי בנק ישראל, וכן חוסר הוודאות לגבי מגמות, יעדים וצעדים כלכליים שינקטו ע"י הממשלה שתקום מלווים את ענף הנדל"ן בכלל והדיור למגורים בפרט, ומשפיעים על התנהלתו לאורך הרבעון הנסקר, כמו גם במשך השנה האחרונה.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס מסר בתגובה: "נתוני הסקירה של השמאי הממשלתי הראשי מתיישבים היטב עם נתוני לשכת השמאים על כך שמחירי הדירות ממשיכים, לצערנו, להפגין עוצמה ויציבות, וזאת מאחר שהממשלה אינה יכולה לנהל מערכה נגד שוק הנדל"ן רק באמצעי התקשורת, מבלי להתחייב באופן אמיתי לייצוב השוק באמצעות כלים תכנוניים עדכניים והתערבות ממשלתית הולכת וגוברת בשוק הדיור להשכרה בדרך של בנייה להשכרה לטובת הזוגות הצעירים והאזרחים שידם אינה משגת לרכוש דירה בבעלות. אנו תקווה שהממשלה החדשה תשכיל לטפל במשבר בדרך עוצמתית וממוקדת יותר מזו שהחליפה. אנו מזמינים את ראש הממשלה ושר האוצר לשמוע את תוכנית לשכת השמאים להורדת מחירי הדיור ולהצבתם ביעד הראוי של 80 משכורות לדירה".

מחירי דירות רבעון 4 2012
 מחירי דירות רבעון 4 2012