4 חודשים אחרי מותו של שאול אברון: "יועזר בר יין" נסגרת

רבים ראו במסעדת "יועזר בר יין", אותה פתח אברון בשנת 1995, סמל לאיכות שאינה מתפשרת ואינה נכנעת לטרנדים ■ בימים אלה היא נסגרת

פחות מ-4 חודשים לאחר פטירתו של שאול אברון, מסעדת "יועזר בר יין" המיתולוגית סוגרת את שעריה.

אברון, מסעדן ועיתונאי ישראלי שהיה ידוע כמובילי עולם הקולנריה בישראל, נפטר בראשית נובמבר 2012. עם מותו הודיעו שותפתו ציפורה אסף וצוות המסעדה כי היא תמשיך ותפעל כרגיל, ואף החלו לשפצה, אולם בימים אלה נודע כי למרות זאת היא נסגרת.

רבים ראו ב"יועזר בר יין" מוסד קולינרי מוביל, סמל לאיכות גבוהה שאינה מתפשרת ואינה נכנעת לטרנדים. "יועזר" אף היתה מחלוצות מסעדות הגורמה בישראל, עת פתח אותה אברון בשנת 1995, סמוך לכיכר השעון ביפו.

טל חוטינר, מסעדן ואיש תעשיית האלכוהול, אמר ל"גלובס" כי לדעתו סגירת המסעדה מהווה תעודת עניות לעולם המסעדות בישראל. "מצער מאוד לדעת שמסעדה ברמה ובאיכות שכזו נסגרת", אמר חוטינר. "בשום מקום אחר בעולם זה לא היה קורה. מסעדות ברמה של 'יועזר' הן בדיוק המסעדות השורדות בעולם לאורך עשרות רבות של שנים".

לדבריו, "שאול אברון לימד את הישראלים לאכול ולשתות כמו שצריך. הוא סימל את תחילת הקולינריה האמיתית בארץ, כזו שאיננה רק טרנדית. לצערנו, סגירת המסעדה מבהירה לנו כי אין לה קיום ללא מייסדה".