הבורסה בת"א ננעלה בירידות: כיל ומלאנוקס ירדו בכ-2.3%

בורסות העולם יורדות על רקע חוסר ודאות בנוגע להרכבת ממשלה חדשה באיטליה ■ עליות קלות בחוזים על מדדי וול סטריט ■ דריכות לקראת הנפקת אג"ח גדולה של איטליה

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') ננעל בירידות שערים. זאת לאחר סגירה שלילית בוול סטריט עקב אי וודאות בנוגע להרכבת ממשלה חדשה באיטליה. גם בבורסות אסיה נרשמו ירידות ובאירופה מתנהל יום המסחר בירידות חדות. בחוזים על מדדי וול סטריט, עם זאת, נרשמות עליות קלות.

איטליה צולחת את המבחן הכלכלי הראשון שלה אחרי הבחירות: הכלכלה השלישית בגודלה באירופה הצליחה לגייס היום (ג') 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-6 חודשים. האג"ח הונפקו בריבית של 1.237% ולאחר ההנפקה נמשכת העלייה בתשואות האג"ח של איטליה. תשואת האג"ח ל-10 שנים נסחרת סביב 4.72%, לעומת 4.13% אתמול.

איטליה אמנם עמדה ביעד ההנפקה היום, אך יש לציין כי הביקושים היו חלשים יותר בהשוואה להנפקה דומה ב-29 בינואר. היום נרשמו ביקושי יתר של פי 1.65 מהכמות המוצעת, בעוד היום נרשמו ביקושי יתר של פי 1.44 בלבד. מחר תנסה איטליה למכור אג"ח ל-5 ו-10 שנים בהיקף של 6.5 מיליארד אירו.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות שערים חדות, על רקע חוסר וודאות בנוגע לעתידה של איטליה לאור תוצאות הבחירות במדינה. המסחר בימים אלה מושפע גם מהדאגה הגוברת בשווקים בעקבות ה"מצוק הפיסקלי 2".

ריבית בנק ישראל לחודש מארס תישאר ללא שינוי ברמה של 1.75%, כך הודיע אתמול בנק ישראל. זאת, על אף נתוני הצמיחה שפורסמו בשבוע שעבר שהראו כי המשק צמח בשיעור של 2.5% בלבד ברבעון הרביעי, והאינדיקטורים הכלכליים האחרונים מצביעים על האטה במשק. מהודעת הריבית עולה כי בבנק ישראל לא נבהלים מהנתונים וסבורים כי מדובר בהשפעה שלילית של מבצע "עמוד ענן". (לסיפור המלא)

עליות בשותפויות "תמר"

השותפות בקידוח "תמר" הודיעו היום על חתימת הסכם עקרונות לייצוא גז טבעי נוזלי. עיקריו של ההסכם בין תאגיד Levant (מורכב מדייהו הקוריאנית, אשר תקים ותתפעל את מתקן הנזלת הגז, ומהשותפות ב"תמר" - נובל אנרג'י, קבוצת דלק וישראמקו ) לבין ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום. נציין גם את אבנר ודלק קידוחים.

עוד בסקטור האנרגיה, מניית הכשרה אנרגיה המשיכה לרכז עניין רב ולרשום עלייה חדה.

אתמול דיווחנו כי חברת בריינסוויי , שפיתחה קסדה מגנטית לגירוי מוחי לשם טיפול במחלות נפש ומוח, שוקלת לחדור לארה"ב במודל ייחודי ושונה מזה שגיבשו חברות מכשור רפואי ישראליות שפועלות כיום בארה"ב. "מוצא חן בעינינו המודל של מרכזי מצוינות", מסביר מנכ"ל החברה, עוזי סופר, ל"גלובס", "אם כי אנחנו בוחנים את כל האפשרויות". (לסיפור המלא)

טבע , מלאנוקס , נייס , סלקום ופרטנר איבדו גובה עקב פערים שליליים מול ניו-יורק.

סקיילקס הודיעה אתמול כי היא מבטלת את העסקה למכירת פעילות הסלולר של סמסונג בישראל לתפוז. סקיילקס , בשליטת אילן בן דב, ניסתה למכור חלק מהזכיון שלה למכירת ציוד סמסונג בישראל. המו"מ שניהלה עם תפוז, גם היא בשליטתו של בן דב, לא הבשיל לכדי הסכם.