לקוחת איקאה: "קניתי שולחן - אך הרגליים מתקלפות"

נציגת השירות: "הסיבה היא שטיפת הרצפה. קני רגליים חדשות ב-400 שקל" ■ איקאה: "נעשה שימוש חריג במוצר. לפנים משורת הדין נחליף את כל השולחן"

פינת אוכל ב-1,000 שקל היא עסקה אטרקטיבית. זוג צעיר רכש שולחן כזה (דגם ביורסטה) באיקאה, אלא שלטענתם, בחלוף 4 חודשים החל השולחן להוכיח את הקלישאה שלפיה קונים בזול ומשלמים ביוקר. בפנייה ל"גלובס" מספרת י' כי הבחינה כי רגלי השולחן נפגמו. בכל 4 הרגליים נוצרו היפרדויות של ציפוי השולחן מהעץ שבבסיסו.

י' תיעדה את הנזק ופנתה לשירות הלקוחות של איקאה באמצעות דואר אלקטרוני. נציגת השירות שחזרה אליהם טלפונית טענה כי לפי התמונות המסקנה היא שמדובר בנזקי מים, וכי על נזקים כאלה לא חלה אחריות.

הלקוחות בתגובה טענו כי אילו היו אכן נזקי מים, הרי שחייבת הייתה להיות נזילה או הצפה בביתם - וכי לשמחתם מאורע כזה לא היה בביתם. יתרה מכך, כיסאות האוכל שנרכשו גם הם באיקאה ונמצאים באותה סביבת ניקיון - לא ניזוקו כלל. השולחן, לדבריהם, לא היה חשוף למקור מים, להוציא שטיפה וניגוב עם סמרטוט לח בלבד.

אלא שנציגת איקאה הסתפקה גם במגע המים הזה בכדי לטעון בפני י' בשיחת טלפון (מוקלטת) כי "גם אם את עושה שטיפה, וזה נוגע בקצת מים, זה גורם להתנפחות", וכן כי גם "כמה טיפות, בזמן שמנקים את הרצפה, אם הן עפות על רגל השולחן ונשארות שם למשך 10-30 דקות, גורמות לנזק כזה".

נזכיר כי מדובר בשולחן המשמש לפינת אוכל, ומשכך כדאי שיעבור ניקוי באופן קבוע. לפיכך טענת הלקוחות היא שלא ייתכן כי ניקוי שגרתי של שולחן המשמש כשולחן אוכל תוביל לנזק שמעוות את צורת השולחן לחלוטין.

הנציגה לא התרשמה מטענה זו והשיבה כי היה על הלקוחות "להרים את השולחן ולא לנקות סביבו".

בשלב זה ביקשה הלקוחה לבדוק היכן מופיעה התראה שאסור לנגב את השולחן בסמרטוט לח - "לא ראינו שום אזהרה כזו לא בסמוך למדף המכירה ולא על גבי אריזת השולחן", אמרה.

בסופו של דבר הציעה נציגת איקאה שתי אלטרנטיבות לפתרון הבעיה: לשלם 400 שקל ולרכוש רגלי שולחן חדשות - או לפרק את רגלי השולחן שניזוקו ולהביאן למעבדה.

"אנחנו לא נפרק ולא נרכיב עצמאית שום חלק בשולחן", אומרת הלקוחה. "גם עם קניית השולחן הזמנו הרכבה, כך שזו הצעה לא ריאלית. אנחנו מצפים מאיקאה לקח אחריות על המוצר הפגום, מבלי להתנות את התיקון בתשלום ששוויו כמעט מחצית ממחיר השולחן שנקנה לפני חודשים ספורים".

איקאה: "בוצע שימוש חריג"

תגובת איקאה: "בדיקה שערכנו העלתה כי התבצע שימוש חריג בשולחן. שוחחנו עם הלקוח והודענו לו כי לפנים משורת הדין נחליף את כל השולחן ונדאג להובלה ולהרכבה על חשבון החברה".