אומ"ץ: לחקור את המינויים הפיקטיביים של מנכ"ל משרד החקלאות

אומ"ץ פנתה למבקר המדינה ולנציב שירות המדינה, בבקשה לחקור את הפרשה שנחשפה ב"גלובס", לפיה יוסי ישי ביצע מינויים פיקטיביים במשרד החקלאות

תנועת אומ"ץ למינהל תקין פנתה למבקר המדינה יוסף שפירא ולנציב שירות המדינה משה דיין, כדי לפתוח בחקירה של פרשת המינויים הפיקטיביים של מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, שנחשפה בשבוע שעבר ב"גלובס". לטענת אומ"ץ, המינויים הם "פעילות הנוגדת לכאורה את כללי המינהל התקין והתקשי"ר".

בתחקיר "גלובס" נחשף כי המנכ"ל ישי ביצע מינויים פיקטיביים של שתיים מבכירות משרד החקלאות, ד"ר תניב רופא וד"ר רותי פרום-אריכא, לתפקיד מ"מ מנהל הרשות לתכנון במשרד החקלאות, אחרי שעזב את התפקיד לטובת תפקיד מנכ"ל המשרד ב-2009.

ה"מינויים" הללו כלל לא קיבלו את אישור נציב שירות המדינה ולא קיבלו את האישור הנדרש בממשלה, ולמעשה נועדו כדי לשריין למנכ"ל ישי את תפקיד מנהל הרשות לתכנון, אם ייאלץ לעזוב את תפקידו כמנכ"ל המשרד לאחר כינון הממשלה הבאה.

במכתבו של יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, למבקר ולנציב שירות המדינה, נכתב כי "מסמכים בנושא אשר הגיעו לתנועת אומ"ץ מאמתים את ממצאי התחקיר ואף מעבר לכך, שכן עולה מהם חשש כי הסמנכ"לית למינהל, רחל פנצר, והיועץ המשפטי, עו"ד ערן אטינגר, שהם שומרי הסף של המשרד, ידעו על המהלך וככל הנראה אף היו שותפים לו. לפיכך, עולה חשש כי ישי פעל לכאורה שלא כדין תוך הטעיית נציבות שירות המדינה, כדי לשמור לעצמו את התפקיד".

ממשרד החקלאות נמסר כי מכיוון שהשתיים לא מונו למ"מ מנהל הרשות לתכנון, "ממילא לא נדרש אישור של נציב שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".‏

לטענת משרד החקלאות, ישי המשיך לכהן במקביל כמנכ"ל המשרד וכמנהל הרשות לתכנון חקלאי, אולם במסמך של הסמנכ"לית למשאבי אנוש, רחל פנצר, שנמסר לפני שבועיים, נאמר במפורש כי אין כרגע מנהל לרשות לתכנון.