נעילה שלילית בבורסה; מלאנוקס טיפסה 1.5% במחזור עצום

כיל פרסמה דוח חלש לפני הפתיחה - המניה יורדת ■ גם אלביט ומערכות ואורמת פרסמו דוחות ■ מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים הצביע על התרחבות בפברואר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-828 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') נחתם בירידות שערים קלות במקביל לירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט. כעת, המשקיעים בעולם תוהים האם הראלי שניצת בשווקים בשבועות האחרונים הגיע לסיומו, או שמא המשקיעים לוקחים קצת אוויר לנשימה לפני המשך עליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-828 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול במגמה יציבה כאשר מדד הדאו ג'ונס מחק את הירידות שרשם במהלך המסחר, ננעל בירוק וקבע שיא נוסף. זאת, בהמשך לרצף העליות בשבוע האחרון. בתל אביב נסגר אתמול יום המסחר במגמה מעורבת. מדד המעו"ף, נציין, נמצא בשיא של שנה וחצי ומרוחק כ-7.4% משיא כל הזמנים בשער 1,340 נקודות - אולם התקשה להתקרב אליו בימים האחרונים.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים לחודש פברואר עלה לרמה של 53.6 נקודות (עלייה של 4.3 נקודות אחוז) - רמה שמצביעה על התרחבות בייצור התעשייתי - לראשונה מחודש מאי 2012. לדברי כלכלני הבנק, מקור ההתרחבות הוא בצד היצוא ומנהלי הרכש מגדילים את מלאי חומרי הגלם - איתות להמשך עלייה בפעילות.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר שהשתתף היום בכנס הרצליה ודיבר בין היתר על הבור בגירעון אמר כי "רוב משרדי הממשלה לא יודעים איך להוציא כסף... אם יש צורך מסוים - נשלם עבורו, נעלה מסים. אני לא מבין את ההיגיון שאומר, 'יש לנו צורך להוציא יותר על חינוך ולכן עלינו להגדיל את הגירעון'". פישר חזר על הצהרתו כי לא יעלה את הריבית כדי לטפל במחירי הדירות: "לא נשתמש בכלי הריבית כדי לטפל בשוק הדיור". (לסיפור המלא)

יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, אמר הבוקר הבוקר כי "הרעיון להקים 'רגולטור-על' שיפקח על כל היבטי התחום הפיננסי הוא רעיון מסוכן למשק הישראלי, ואני מתנגד לו בכל תוקף. אם רגולטור-העל 'טועה' קיים פוטנציאל שהטעויות יתפשטו בכל שוק הכספים וההון ולא יוגבלו למגזר פיננסי מסוים או לקבוצת מוצרים פיננסיים. אנו מקדמים בשנה האחרונה מספר רב של יוזמות צרכניות שנועדו לייצר תחרות ולהפחית עלויות עבור המשקיעים וכלל משקי הבית. הצעדים הננקטים על ידנו בהקשר הנדון משקפים תפיסת עולם לפיה תפקידנו כמי שמופקד על שמירת עניינו של ציבור המשקיעים אינו מתמצה בפעילות הקלאסית של פיקוח ואכיפה, אלא כולל גם אחריות להסרת חסמים ליצירת סביבה תחרותית יותר לרווחת המשקיע".

כיל ואורמת פרסמו דוחות

חברת כיל פרסמה את תוצאותיה לפני פתיחת המסחר בבורסה. כיל סיכמה את הרבעון הרביעי של 2012 ואת השנה כולה עם מכירות שנתיות של 6.67 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.3 מיליארד דולר. קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" בשיתוף "פסגות" חזה הכנסות שנתיות של 6.8 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

מניית מלאנוקס ריכזה עניין עקב פער ארביטראז' חיובי של כ-7.6%. גם פרטנר, פריגו וסלקום רשמו עליות עקב פערים חיוביים.

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, הזהיר אתמול את שותפויות פרוייקט "תמר" מפני חתימה על הסכמים לייצוא גז טבעי. זאת, על רקע הפרסומים האחרונים בנושא. לנדאו שלח היום מכתב לשותפויות (קבוצת דלק באמצעות דלק קידוחים ואבנר יהש וישראמקו ) והוא כותב, בין השאר, כי "אני מוצא לנכון לשוב ולהבהיר כי חזקת תמר מיועדת לספק את צרכי המשק הישראלי....בנוסף, בהתאם לדו"ח ועדת צמח יצוא גז טבעי מותנה באישור מראש". (לסיפור המלא)

חברת אורמת דיווחה הבוקר כי בשנת 2012 הפסידה 170.2 מיליון דולר לעומת 37.7 מיליון דולר ב-2011. ההפסד המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ב-102.6 מיליון דולר לעומת 21.8 מיליון דולר אשתקד. ההפסד נובע בעיקר מההפסד בגין ירידת ערך של תחנות כוח.

חברת וואן טכנולוגיות דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-9% ל-307 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון גדל ב-11% ל-13.5 מיליון שקל. הכנסות החברה בשנת 2012 גדלו ל-1.1 מיליארד שקל והרווח הנקי בשנת 2012 טיפס בכ-20% ל-48.4 מיליון שקל.

חברת פיתוח התרופות ביוליין פרסמה אתמול את דו"חות סוף 2012, ובהם כללה מידע על התנהלות מו"מ סביב מוצר ה-BL8030 לטיפול בצהבת. החברה מסרה כי היא נמצאת ב"מו"מ אינטנסיבי להסכם פיתוח משותף אזורי, שעשוי להאיץ את הפיתוח של המוצר".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]