לנדאו מזהיר את שותפויות "תמר": אל תחתמו על הסכמי יצוא

לנדאו שלח היום מכתב לשותפויות והוא כותב, בין השאר, כי "אני מוצא לנכון לשוב ולהבהיר כי חזקת תמר מיועדת לספק את צרכי המשק הישראלי....בנוסף, בהתאם לדו"ח ועדת צמח יצוא גז טבעי מותנה באישור מראש"

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, מזהיר היום את שותפויות פרוייקט "תמר" מפני חתימה על הסכמים לייצוא גז טבעי. זאת, על רקע הפרסומים האחרונים בנושא.

לנדאו שלח היום מכתב לשותפויות (קבוצת דלק באמצעות דלק קידוחים ואבנר וישראמקו) והוא כותב, בין השאר, כי "אני מוצא לנכון לשוב ולהבהיר כי חזקת תמר מיועדת לספק את צרכי המשק הישראלי....בנוסף, בהתאם לדו"ח ועדת צמח יצוא גז טבעי מותנה באישור מראש".

לאחרונה הכריזו שותפויות "תמר" על הקמת חברה בת בשם "לבנט" שתתמקד בעסקאות לייצוא הגז ואף חתמו על הסכם עקרונות עם "גזפרום". כוונת החברות היא ש"לבנט" תמכור 3 מיליון טון של גז טבעי נוזלי בשנה למשך 20 שנה.

כל השחקנים, המקומיים והבינלאומיים, בשוק האנרגיה המקומי ממתינים כיום לאישור המלצות ועדת צמח בממשלה החדשה והחברות לא יחתמו על הסכמים סופיים עד להתבהרות הסוגיות השונות הקשורות למכירת גז בשוק המקומי או לשווקי היצוא. כך שהמכתב של לנדאו, שנשלח לקראת ההשבעה של ממשלה חדשה, נראה קצת מוזר.

נציין כי הזרמת הגז הטבעי מפרוייקט "תמר" צפויה להתחיל בתוך מספר שבועות, לאחר שהשדה יחובר על ידי נובל אנרג'י למתקן הקליטה וההזרמה מול אשקלון ואשדוד.