ערוץ 1 ישדר את הנבחרת במוקדמות יורו 2016 ומוקדמות מונדיאל 2018

זאת במסגרת ההחלטה של אופ"א להעניק את הזכויות באירופה לאיגוד השידור האירופי; עבור כל אחד מהקמפיינים תקבל ההתאחדות כ-6 מיליון אירו

איגוד השידור האירופי (EBU) ירכוש מאופ"א את זכויות השידור של שני טורנירי המוקדמות הבאים - מוקדמות יורו 2016 ומוקדמות מונדיאל 2018 - כך פרסמו היום (ה') הצדדים בהודעה משותפת. ההסכם כולל 30 מדינות אירופיות מתוך 56 החברות ב-EBU, ובכלל זה גם את ישראל.

המשמעות היא שערוץ 1 של רשות השידור ישדר את משחקי נבחרת ישראל, בית וחוץ, בשני הקמפיינים הבאים - מוקדמות אליפות אירופה 2016 (צרפת) ומוקדמות מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה. זאת בשונה מהקמפיין הנוכחי של מוקדמות מונדיאל 2014 (ברזיל), שמפוצל בין ערוץ 1 (משחקי הבית) וערוץ הספורט (משחקי החוץ).

מי שעוד ייהנה מההסכם היא ההתאחדות לכדורגל, שללא קשר לזהות הגוף המשדר כבר הבטיחה לעצמה מאופ"א סכום של 6 מיליון אירו עבור כל אחד מהקמפיינים, בעקבות ההחלטה של אופ"א לעבור לפורמט של מכירת זכויות באופן קולקטיבי, ולא להשאיר את מכירת הזכויות בידי ההתאחדויות השונות.

ההסכם הקולקטיבי עם אופ"א והמחיר הגבוה שתקבל ההתאחדות לכדורגל בעבור ההסכם נותנים להתאחדות לכדורגל שקט יחסי, לאור הירידה בסכומים שהיא משיגה ממכירת הזכויות של ליגת העל, בעקבות מצבו של שוק התקשורת בישראל.

אגב, היום (ה') בצהריים יסתיים המועד להשתתפות במכרז לשידור "המשחק המרכזי" בליגת העל ב-3 העונות הבאות. כפי שפורסם ב"גלובס", ההתאחדות דרשה סכום מינימום של 15 מיליון שקל לעונה כתנאי להשתתפות במכרז. ערוץ 1 ניגש למכרז.

ההסכם בין EBU לאופ"א כולל את המדינות הבאות: אלבניה, ארמניה, אוסטריה, אזרבייג'אן, בלארוס, בלגיה, בוסניה-הרצגובינה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, אסטוניה, גאורגיה, הונגריה, איסלנד, ישראל, לטביה, ליטא, לוקסמבורג, מקדוניה, מלטה, מולדובה, מונטנגרו, פורטוגל, אירלנד, רומניה, סרביה, סלובקיה, סלובניה, שווייץ. הוא לא כולל את המדינות מהשווקים האירופיים הגדולים - דוגמת אנגליה, ספרד, צרפת, איטליה, גרמניה - שמתומחרות על-ידי אופ"א באופן שונה ויקר יותר.