הבורסה סגרה במגמה מעורבת; שחקני מעו"ף טלטלו השוק

הירידות במעו"ף - ככל הנראה לקראת פקיעת האופציות ביום חמישי ■ אל על המשיכה לרכז עניין לאחר אישור הסכם "שמיים פתוחים" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') במגמה מעורבת כאשר ברקע המשיכו לרכז עניין 3 התפתחויות מרכזיות: הסדר החוב של נוחי דנקנר ובנק לאומי (אשר בוטל בסוף השבוע על ידי הבנק); אישור הסכם שמיים פתוחים על ידי ממשלת ישראל אשר משליך על מניית אל על, והסנטימנט החיובי בשווקים הגלובליים לאחר שבוע חולף רע במיוחד. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על פתיחה ירוקה בארה"ב ובאירופה נרשמו עליות.

מדד המעו"ף, שנסחר בעלייה במשך מרבית היום, עבר לירידה בשעתיים האחרונות של המסחר עקב פעולות של שחקני מעו"ף לקראת הפקיעה ביום חמישי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל.

לקראת דיוני התקציב לשנת 2013, ‎שר האוצר יאיר לפיד הפתיע אתמול שוב, כאשר הכריז כי היועצת הכלכלית החדשה שלו היא רותם רולף בת ה-31. רולף הגיעה לתפקיד אחרי המלצה חמה במיוחד של קובי הבר, הממונה על התקציבים לשעבר, מי שגם המליץ על אנדורן וכעת גם מייעץ ללפיד. באוצר משבחים את רולף ומספרים שאם לא הייתה ממונית ליועצת בכירה, הייתה מוצאת עצמה עוד השנה בתפקיד סגן במשרד. (לסיפור המלא)

עוד במשק המקומי, המשיכו המשקיעים להגיב לאפשרות כי חברת המדדים העולמית MSCI תצרף את ישראל למדד MSCI אירופה. לפי הערכות בשוק ההון, בשבועות הקרובים צפויה חברת המדדים לסיים את שלב הבחינה המקדמית - התייעצות בלתי פורמלית שקיימה עם הגורמים הרלוונטיים - ולהחליט האם לדון בנושא באופן רשמי. כאמור, על פי הערכות בשוק, הסבירות שההחלטה בנושא תהיה חיובית היא גבוהה. (לסיפור המלא)

סקטור התעופה ריכז עניין רב, לאחר שאתמול אישרה הממשלה את הסכם "שמיים פתוחים", הכריזו חברות התעופה הישראליות על שביתה כללית. אל על במוקד לאחר שביטלה את כל טיסותיה עד הודעה חדשה, בעוד בהסתדרות העובדים מאיימים להשבית מחר (ג') את נתב"ג בתגובה להחלטה.

גם חובותיו של נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, ממשיכים להדאיג את המשק המקומי. זאת, לאחר שבנק לאומי הודיע כי לא ימחל לגנדן הולדינגס, חברה פרטית של דנקנר, על חוב של כ-150 מיליון שקל - וזאת בעקבות הלחץ הציבורי סביב הפרשייה.

אי.די.בי: כל השחקנים, הבריתות והאינטרסים

ירידות בבנקים, סלקום ובזק

לאור ההתפתחויות האחרונות בסוגיית הסדר החוב בין בנק לאומי לגנדן של דנקנר שמחזיקה בקבוצת IDB , עמדו כל מניות הקבוצה ואגרות החוב שלה במוקד המסחר.

ירידות בולטות נרשמו במניות הבנקים, פרטנר , סלקום ובזק .

אל על המשיכה לרכז עניין לאור אישור הסכם "שמיים פתוחים". אמש הגיב מנכ"ל החברה אליעזר שקדי, לאישור ההסכם, ואמר: "ממשלת ישראל קיבלה היום החלטה קשה המונעת מהתעופה הישראלית יכולת תחרות הוגנת ושוויונית".

חברת אפריקה ישראל אשר בשליטת לב לבייב המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה כי היא יוצאת להנפקת זכויות במסגרתה יזרים לבייב כ-104 מיליון שקל, ותחת הנחת השתתפות מלאה של הציבור יוזרמו עוד כ-115 מיליון שקל. בנוסף, במסגרת הנפקת הזכויות יונפקו לציבור אופציות אותן ניתן יהיה להמיר למניות החברה ובאם ימומשו במלואן יזרימו לחברה עוד כ-233 מיליון שקל.

זרוע הבנייה של אפריקה, דניה סיבוס , הודיעה היום כי היא נכנסת לתחילת פעילות קבלנית בארה"ב, באמצעות החברה הבת דניה ארה"ב - שתתקשר בהסכמי קבלנות לבניית מבני מגורים עם גופים הפועלים בארה"ב, ותחל את פעילותה במדינה באופן הדרגתי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]