"לפיד היה ונשאר בן עשירים מפונק שלא ידע מחסור יום בחייו"

באתר "בחדרי חרדים" ריכזו ציטוטים נבחרים של "חילונים נגד לפיד" ■ הסופרת יעל משאלי: "בורח לו הטומי; הלחן ההונגרי, הרייש המתגלגלת. איכס"

יום לאחר העימות בכנסת בין שר האוצר יאיר לפיד לחרדים, בתקשורת החרדית שולפים את הסכינים ותוקפים את לפיד, תוך שהם משתמשים בדברים שאמרו חילונים.

"חילונים נגד המתקפה של לפיד", נכתב באתר "בחדרי חרדים", ובכתבה מובאים דבריהם של יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', העיתונאי אמנון לוי והסופרת יעל משאלי נגד לפיד.

"כמה נמוך יכול יאיר לפיד לרדת; יושב בממשלה של ביבי נתניהו ומאשים את החרדים בגירעון התקציבי, כאילו ביבי היה רק תייר מזדמן", כתב אמנון לוי בדף הפייסבוק שלו. הוא אמר כי לפיד הוא "שותף של בנט ומפלגת המתנחלים שלו, אבל מגלגל את חובות המדינה על החרדים, למרות שההוצאה עליהם היא כסף קטן לעומת ההתנחלויות".

לוי תקף את לפיד וכתב: "לפיד היה ונשאר בן עשירים מפונק, מהאליטה העשירה והמיוחסת של הארץ, אדם שלא ידע מחסור אפילו יום אחד בחייו, אבל את קצבאות הילדים העניים בישראל הוא רוצה לחתוך ולקצץ. כמה דוחה אותי הפופוליזם הזה, כמה מעציב לראות אנשים טובים שמתוך שנאת חרדים או ערבים או מזרחיים הולכים אחרי הדמגוגיה הזו".

ב"בחדרי חרדים" הדגישו גם את הביקורת של שלי יחימוביץ', שאמרה כי "מגיע שר אוצר עם תקציב גזירות בלתי נסבל, עם חיוך ושמן זית, ובמקום לקבל החלטות קשות השתלח השתלחות גרועה ומיושנת בחרדים. החרדים לא רוצים להיות עניים. תוכניות תעסוקה חרדית נחטפות אצלם כמו לחמניות. צריך לשלב את החרדים בעולם העבודה, ולא לעמוד על במה ולהעליב. אין בזה טעם או תכלית".

באתר מצטטים גם את הסופרת יעל משאלי, שכתבה בדף הפייסבוק שלה: "ניסיתי להקשיב (שוב) עם הקפה של הבוקר. מילים ולחן מבית אבא. כל-כך בורח לו הטומי (בקצוות, בסופי המשפטים, בקול החנוק. הלחן ההונגרי, הרייש המתגלגלת, ההתלהבות...). לגמרי אחרת צריך להגיש את התכנים האלה. איכס".