ארדן גיבש חבילת טלוויזיה צרה ב-120 שקל לחודש

(עדכון) - שר התקשורת מתכנן רפורמה להגברת התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ■ "חבילת הבסיס בישראל היא בין חבילות הבסיס הרחבות בעולם - עשרות ערוצים שאיש לא צופה בהם, ומחייבים אותך לשלם המון כסף מיותר"

שר התקשורת גלעד ארדן מתכנן רפורמה להגברת התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. ארדן גיבש "חבילה צרה" חדשה אותה יחויבו הוט ו-yes לשווק ללקוחותיהן תמורת 120 שקל בחודש. ארדן כתב הבוקר (ה') בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא יעביר היום את הצעתו למשרד האוצר.

ארדן אף הורה למועצת הכבלים והלוויין לבצע סקר שיבדוק את עמדות הציבור לחבילה הצרה של הכבלים והלוויין. ל"גלובס" נודע כי הסקר אמור לבחון תחומי העניין של הצופה הישראלי, במה הוא רוצה לצפות, ומדוע עד כה - חצי שנה מאז הושקו החבילות - אין הן זוכות להצלחה בקרב הציבור.

"אני אמנם מעט זמן בתפקיד, אבל זה היה הדבר הדחוף ביותר בעיניי: להפסיק עם הפארסה הזו", כתב ארדן בפייסבוק. "לאחר דיונים מרתוניים הצלחנו להכין הצעה מסודרת, אותה בכוונתי להעביר היום למשרד האוצר: חבילת הבסיס החדשה. חבילת הבסיס החדשה תעלה בסביבות 120 שקל ( כמחצית מהמחיר הנוכחי), ויהיו בה מגוון אפשרויות בחירה לפי צורכי הצופים, ולא לפי שיקולי הרווח של החברות. החגיגה נגמרה".

בראיון לתוכנית "העולם הבוקר" של רשת אמר שר התקשורת למגישים אברי גלעד והילה קורח, כי המטרה שלו בקדנציה הזו היא לשבור את הדואופול של הוט ו-yes.

"אין צורך לרחם על חברות הכבלים והלוויין, הן מרוויחות ומרוויחות יפה, וצריך לכפות עליהן להציע מגוון גדול יותר של חבילות בסיס הוגנות יותר", אמר ארדן.

לדבריו, "זה צעד ראשון, כי כל עוד יש דואופול זה לא מספיק, ולכן השאיפה שלי בקדנציה הזו היא להגיע מצב שתהיה להן תחרות, אם זה יהיה באמצעות עידן+, ואם זה יהיה באמצעות רפורמה נוספת של השוק הסיטונאי, שנאפשר לעוד חברות לספק חבילות דרך התשתית של בזק והוט".

לדבריו, "חבילת הבסיס בישראל היא בין חבילות הבסיס הרחבות בעולם. הן כוללות עשרות ערוצים שאיש לא צופה בהם, ומחייבים אותך לקנות אותה ולשלם המון כסף מיותר. 250 שקל בחודש זה מחיר שאין באף מדינה ממדינות ממערב. יש פה דואופול שמשתמש בכוח שלו".

ארדן תיאר כיצד לאחר שקודמו בתפקיד, משה כחלון, הכריח את החברות לספק חבילות צרות, "באופן מפתיע יצא לכבלים וללוויין אותן חבילות בדיוק, עם אותו מספר ערוצים ואותו מחיר בדיוק - 150 שקל. ערוצים שכמעט אף אחד מהצופים שלכם לא מכירים אותם. בערוצי הילדים הם בחרו ערוץ שרובנו לא שמענו עליו, 'זום'. גם בערוצי הספורט בחרו ערוץ פחות מבוקש. גם מי אמר שצריך להכריח את הציבור לקנות ערוצי ספורט וילדים. מועצת הכבלים והלוויין תבצע הליך ציבורי חדש, ובו נתייעץ עם הצרכן".

כשנשאל על ההשקעה בשוק ההפקה המקורי בכבלים ובלוויין, אמר ארדן כי ברגע שיהיו יותר שחקנים, סכום הכסף שיושקע בשוק היצירה יגדל.

באשר לרשות השידור אמר ארדן, שהוא גם השר הממונה עליה, כי אחד היעדים המרכזיים שלו בקדנציה הנוכחית יהיה לראות כיצד להביא להפחתה באגרת הטלוויזיה.