שר האנרגיה שלום: "נושא יצוא הגז יוכרע בחודש הקרוב"

שלום ומנכ"ל וודסייד נפגשו היום: "בכל מקרה, לא יהיה יצוא אפס של גז" ■ קולמן: וודסייד לא מתכוונת להציב תנאים מוקדמים; מחויבת לבצע את ההשקעה בישראל במלואה

נושא ייצוא הגז יוכרע בממשלה בחודש הקרוב וחברת וודסייד האוסטרלית תשקיע ב"לוויתן" - כך טוען שר האנרגיה סילבן שלום לאחר שנפגש היום (ה') עם מנכ"ל וודסייד, פיטר קולמן.

"בכל מקרה, לא יהיה ייצוא אפס של גז", מסר שלום. "אנו נעשה הכל כדי למשוך חברות בינלאומיות לפעול ולהשקיע בישראל ולמצוא תגליות חדשות. צריכים למצוא את האיזון הנכון שבין שמירה על אוצרות הטבע לדורות הבאים לבין משיכת חברות מחו"ל להשקיע בישראל. אנסה לשכנע את חבריי השרים לפעול עפ"י הדרך הזו".

כתבות אחרונות בנושא:

מנכ"ל וודסייד: "מקווים שעסקת 'לוויתן' תיחתם תוך חודש"

ניתוח "גלובס": מדוע ממשלת ישראל מעכבת יצוא הגז?

כנס חירום בכנסת במטרה לבלום את יצוא הגז הטבעי

במהלך הפגישה חזר קולמן על עמדת וודסייד לפיה יש לאשר במהירות את מסקנות ועדת צמח וליישמן. בנוסף, ציין כי כדי להוזיל את מחירי הגז הטבעי לשימוש פנימי יש לייצא כמויות מסוימות של גז טבעי. קולמן הוסיף כי וודסייד לא מתכוונת להציב תנאים מוקדמים וכי היא מחויבת לבצע את ההשקעה בישראל (רכישת 30% מהזכויות ב"לוויתן") במלואה.

עוד הוסיף קולמן את החשיבות של המשך הפעולה והפיתוח של המאגר על מנת לחשוף תגליות חדשות, תוך שהוא מתכוון מן הסתם לנפט בשכבות העמוקות במאגר.