הערוץ הערבי לא עמד במחויבויות: עלול לאבד את הרישיון

עפ"י הדוח השנתי המסתמן, הערוץ השקיע בשנת הפעילות הראשונה שלו 4.26 מיליון שקל בהוצאות ההפעלה השנתיות - 6.76 מיליון שקל פחות מהנדרש ממנו

הלא טי.וי, הערוץ הערבי הייעודי, לא עמד ברוב המכריע של מחויבויותיו, והוא עשוי לאבד את רישיונו - כך עולה ממכתב שנשלח השבוע לערוץ מאגף הפיקוח של מועצת הכבלים והלוויין, והגיע לידי "גלובס".

על-פי הדוח השנתי המסתמן, הערוץ השקיע במהלך שנת הפעילות הראשונה שלו 4.26 מיליון שקל בהוצאות ההפעלה השנתיות - 6.76 מיליון שקל פחות מהנדרש ממנו.

קיראו עוד ב"גלובס"


הערוץ צבר במהלך השנה החולפת כמות נכבדת ביותר של הפרות לכאורה. כך למשל, הוא נדרש להשקיע במהלך השנה הראשונה לשידוריו סכום שלא יפחת מ-3.2 מיליון שקל בהפקות מקור, אולם הוא השקיע רק 2.84 מיליון שקל.

כמו כן, למרות שנדרש לשדר 14.5 שעות ביממה, היו ימים שבהם שידר 5 שעות בלבד. הערוץ לא עמד במכסת השידורים הראשוניים השבועיים (50 שעות), לא שידר תוכניות בנושאים על סדר היום של הציבור הישראלי ולא שידר תוכניות כנדרש הנוגעות לציבור הערבי. כמו כן לא תרגם כנדרש תכנים לעברית ולא שידר תוכניות העשרה.

הערוץ אמור היה לשדר תוכניות המופקות בישראל המוקדשות לחינוך, תרבות, מדע וספורט ותוכניות מסוג דרמה תעודה או קומדיה בהיקף של 2,158 שעות, אך לבסוף שודרו רק 306.5 שעות מסוג זה.

בעלי המניות של הערוץ הם זכיינית ערוץ 2 רשת, ענני תקשורת, קבוצת התקשורת הערבית פנורמה ושורה של בעלי עסקים ערבים.

הרכב הערוץ, הכולל 7 בעלי מניות, מקשה את תהליכי קבלת ההחלטות בו, ולאחרונה, כפי שדווח ב"גלובס", הציעו רשת ופנורמה לקנות את החלק של יתר השותפים.

לדברי מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נתי שוברט, מדובר ב"כרטיס צהוב" לערוץ. "אם זה ימשך ככה, הם יהיו עלולים לאבד את רישיון. אנחנו מנסים לעזור כמידת האפשר, אבל זה בידיים שלהם, אנחנו לא יכולים לפתור להם את הבעיות", אמר.

מהערוץ לא נמסרה תגובה.