סמארטפון אופטימוס G של LG - מתוחכם וחזק

האופטימוס G מוצלח מאוד והוא מביא את LG לנקודה שבה היא מסוגלת להתחרות בענף המקומי מול היצרניות הגדולות

רונלייט, היבואנית החדשה של LG, לא נחה לרגע. אחרי הנקסוס 4, מגיע האופטימוס G - סמארטפון הדגל החדש של היצרנית הקוריאנית.

ממשק ומידות: משקלו עומד על 145 גרם - לא קל במיוחד, אבל גם לא כבד. העובי 8.45 מ"מ, מצופה בזכוכית בשניהצדדים. רוב רכיביו זהים לנקסוס 4 של LG, שהושק בארץ לפני כ-3 חודשים במחיר נמוך בהרבה. ההבדלים המהותיים הם המצלמה והממשק.

הנקסוס 4 מגיע עם ממשק אנדרואיד נקי מבית גוגל, ללא שום תוספת של יצרנית הטלפון, בעוד שהאופטימוס G הוא סמארטפון הכולל מעל מערכת ההפעלה אנדרואיד (גרסת ג'לי בין 4.1.2), את המעטפת של LG. זו כוללת מקלדת נתיב, המאפשרת הקלדה ללא הרמת האצבע מהמקלדת, בעת המעבר בין האותיות. שיטת ההקלדה נוחה מאוד, המחייבת קצת תרגול וניתן למצוא אותה גם במכשירים של יצרניות אחרות או בהורדה כאפליקציה בתשלום.

יכולות: יישום Q Slide מאפשר לעבוד על שני יישומים בו זמנית. במצב הזה, אפליקציות מסוימות כמו מחשבון, דפדפן אינטרנט או לוח שנה יוצגו על גבי סרט או מסמך בו עובדים. האפליקציה הנוספת תוצג במראה קצת שקוף, כך שניתן יהיה לראותן יחד. אפשרות נוספת במכשיר היא זיהוי פנים אוטומטי, המאפשר לסמארטפון לא להחשיך את המסך, כל עוד הוא מזהה שהמשתמש מסתכל עליו.

חומרה: המסך בגודל 4.7 אינץ' מסוג WXGA True HD IPS עם רזולוציה של 1280 על 768. התוצאות מוצלחות מאוד. האופטימוס G כולל מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון S4 פרו במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה ללא יכולת הרחבה. התוצאות גם כאן טובות מאוד, המכשיר לא מגמגם, לא נתקע ועובד בצורה חלקה. בהחלט שאפו.

מצלמה: בניגוד לנקסוס 4, שהגיע עם מצלמת 8 מגה פיקסל, באופטימוס G אפשר למצוא מצלמת 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. איכות התמונות טובה, אבל לא מצוינת. הצבעים בתמונות פחות חיים ממה שציפינו. יש אפשרות לצלם תמונה בפקודה קולית, למשל להגיד "סמייל".

סוללה: הסוללת בהספק של 2,100 מילי אמפר (ללא יכולת החלפה). ב-LG טוענים שהמכשיר מצויד בטכנולוגית aSMP לשמירה על חיי הסוללה, התוצאות בסך הכול טובות. המכשיר מחזיק מעמד עד שעות הלילה הלא מאוחרות. ניתן להאריך את חיי הסוללה על-ידי הנמכת יכולת המעבד.

בשורה התחתונה: האופטימוס G מוצלח מאוד והוא מביא את LG לנקודה שבה היא מסוגלת להתחרות בענף המקומי מול היצרניות הגדולות.