בדרך ל"שקט תעשייתי"? הסכם עבודה חדש ייחתם בארקיע

לדברי גורמים בארקיע, במסגרת ההסכם החדש צפויים ללכת הביתה רק 10 עובדים, במקום 70 שהיו אמורים לקבל מכתב פיטורים מלכתחילה ■ תבוטל הכוונה להפחית בשכר

עובדי והנהלת ארקיע צפויים לחתום השבוע על הסכם עבודה חדש שיוביל ל"שקט תעשייתי" ב-3 השנים הקרובות. אחרי תקופה ארוכה של הכפשות, רפש הדדי וסכסוך עבודה בין עובדי והנהלת חברת התעופה ארקיע, גובש בחודש האחרון הסכם חדש הצפוי, כאמור, להיחתם בימים הקרובים.

לדברי גורמים בארקיע, במסגרת ההסכם החדש צפויים ללכת הביתה רק 10 עובדים במקום 70 שהיו אמורים לקבל מכתב פיטורים מלכתחילה. כמו כן, תבוטל הכוונה להפחית בשכרם של העובדים.

עוד לטענת הגורמים, בתמורה לכל זה, העובדים מתחייבים להקפיא את הדיונים על ההסכם הקיבוצי של הטייסים בשנתיים ושל יתר עובדי החברה בשנה, וכן לוותר על חלוקת בונוסים לעובדים ולהנהלה ב-3 השנים הקרובות, ובכך לאפשר לחברה "להרוויח" זמן וכסף לצורך התייעלות.

עוד נטען כי אחרי שייחתם ההסכם, בעלי החברה, האחים נקש, יזרימו לחברה, על-פי ההערכה, כמה מיליוני דולרים בודדים לצורך פעילות שוטפת של החברה.

בארקיע מועסקים נכון להיום 750 עובדים, 85 מהם טייסים. העובדים מחזיקים ב-30% מחברת ארקיע, ויש להם שני נציגים בדירקטוריון החברה.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, אמר ל"גלובס" בתגובה כי "הבעלים והעובדים רואים עין בעין את טובת ארקיע, ומוכנים ללכת ביחד כברת דרך ארוכה להגשים חזון זה, גם כדי להיערך טוב יותר לשינויים הצפויים במסגרת הסכם שמים פתוחים".

מהנהלת ארקיע לא נמסרה תגובה.