רמי לוי מתכנן לפתוח רשת חנויות כלי כתיבה

תחילה ייפתחו חנויות במתכונת "חנות בתוך חנות" ברשת רמי לוי שיווק השקמה, ובהמשך תיפתח רשת עצמאית ■ שוקל גם כניסה למוצרי תינוקות וצעצועים

רמי לוי צפוי לפתוח רשת לכלי כתיבה - כך נודע ל"גלובס". הרשת, שתיפתח בחודשים הקרובים, תהיה עצמאית.

הרשת שיפתח לוי תמוקם בצמוד לסניפי רשת שיווק המזון "רמי לוי שיווק השקמה", המונה כיום 22 סניפים. בחלק מסניפים אלה ייפתחו סניפים במתכונת חנות בתוך חנות, ובשלב הבא ייפתחו חנויות עצמאיות של רשת כלי הכתיבה במיקומים שונים בארץ.

ענף כלי הכתיבה נשלט על-ידי שתי שחקניות עיקריות, קרביץ ואופיס דיפו, שנמכרה באחרונה לאבי מלכה בתמורה ל-43 מיליון שקל והותירה שורה של נושים עם חובות. הרשת עוברת תהליך של התייעלות הכולל סגירה וצמצום של שטחי החנויות אחרי עסקת מכירה ממושכת, שכללה רוכשים פוטנציאליים רבים. לצד קרביץ, שלה כ-60 סניפים, ואופיס דיפו, שלה כ-40 סניפים, פועלות גם חנויות פרטיות.

שיא המכירות בענף נרשם בסמוך לפתיחת שנת הלימודים. על-פי הערכות, בתקופה זו הענף מגלגל כ-450 מיליון שקל.

לוי התעניין בעבר ברכישת רשת אופיס דיפו יחד עם חברה עסקית ירושלמית, אולם לאחר בירור, החליטו הצדדים לסגת מהרכישה.

זול כל השנה

לוי, המתבסס בפעילותו הקמעונאית על אסטרגיית מחיר, צפוי גם בתחום זה להעמיד תחרות לא פשוטה לרשתות האחרות. על-פי הצפי, הוא יוזיל מחירים לאורך כל השנה ולא רק בתקופת השיא המאופיינת בתחרות עזה ובמבצעים אגרסיביים.

לפי דברי מקורביו של לוי ל"גלובס", הרשת שתיפתח תכלול מוצרים ביבוא מקביל במחירים "שיטלטלו את הענף".

תחומים אחרים שלוי בוחן אולם נמצאים עדיין בשלב בדיקות הם ענף מוצרי התינוקות והצעצועים. כיום, נמכרים צעצועים בודדים בסניפי שיווק השקמה במחירי רצפה, שאותם מייבא לוי עצמאית מסין.