הבורסה באחד העם סגרה ביציבות; שופרסל עלתה ב-3.5%

פריגו דיווחה ■ סיטי: הסיכוי של הבורסה בת"א להיכנס למדד MSCI אירופה בחודש הבא עומד על 50% ■ לאומי שוקי הון ממליצים על רציו ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-860 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ג') ביציבות ברקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדד ה-S&P 500 העפיל לשיא חדש. המדדים המובילים בבורסות באירופה העפילו היום לשיא של 5 שנים, ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמו עליות קלות. מחזור המסחר הסתכם בכ-860 מיליון שקל.

הגירעון בפעילות התקציבית של ממשלת ישראל נמדד בחודש אפריל בהיקף של 3 מיליארד שקל - כך עולה מנתונים שפרסם משרד האוצר היום. ב-12 החודשים האחרונים הסתכם הגירעון ב-42.3 מיליארד שקל שהם 4.5% מהתמ"ג. הגירעון בחודשים ינואר-אפריל הסתכם ב-7.7 מיליארד שקל, לעומת 4.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קרי זינוק של 75%.

הסיכוי של הבורסה בת"א להיכנס למדד MSCI אירופה בחודש הבא עומד על 50%. כך מעריכים כלכלני סיטי בסקירה שהוציאו ללקוחותיהם. ההחלטה צפויה להתקבל לכל המאוחר בסוף חודש יוני. "אם ישראל תצורף, ואנו מעריכים כי הסיכויים לכך הם 50:50, אנו מצפים לזרימת כספים בהיקף קטן מקרנות פסיביות, אך פוטנציאל לזרימת הון מסיבית בהמשך לאחר שמשקיעים חדשים יגלו חברות חדשות ושוק חדש, מה שיהווה בשורה חיובית לשוק המניות הישראלי", נכתב בסקירה.

המשקיע האגדי וורן באפט טעם אתמול כי המניות יעלו "עוד הרבה מאוד" בראייה לטווח ארוך. "אתם עוד תראו שערים גבוהים הרבה יותר מאלה בחייכם". לדברי באפט, יהיו עוד תיקונים בשוק, אך הוא ממליץ לא לנסות לתזמן את השוק: "אנשים מקדישים יותר מדי תשומת לב לטווח הקצר".

לאומי שוקי הון ממליץ על רציו

חברת התרופות פריגו דיווחה היום על גידול של 18% בהכנסות ברבעון לרמה של 920 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון האחרון גדל ב-22% ל-179 מיליון דולר.

לאומי שוקי הון ממליצים לראשונה על השקעה ברציו , ואף מעניקים למניה את האפסייד הגבוה ביותר - כ-21% או 40 אגורות. לדברי האנליסטית אלה פריד, הטריגרים העיקריים לעלייה של רציו, שעדיין מהווה חשיפה כמעט טהורה למאגר "לוויתן", תלויים באימוץ מסקנות ועדת צמח וחתימה על חוזה עם וודסייד האוסטרלית. [לסיפור המלא]

שופרסל דיווחה הבוקר על זינוק של 44.7% ברווחיה ל-55 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה דיווחה החברה על עלייה של 6.2% בהכנסות ל-2.98 מיליארד שקל.

קבוצת דלק גייסה אתמול כ-98 מיליון שקל (ברוטו) בהנפקה שביצעה. החברה הציעה 90,000 מניות במחיר מינימום של 9,360 שקל. להנפקה הוזרמו ביקושים בהיקף של כ-187 מיליון שקל והמחיר שנקבע לבסוף עמד על 9,460 שקל למניה. לאור הביקושים הגבוהים החליטה הנהלת החברה להגדיל את היקף ההנפקה ב-17%. ההנפקה בוצעה במטרה להגדיל את משקלה של קבוצת דלק במדדי תל אביב 25 ותל אביב 100 אשר צפויים להתעדכן בסוף חודש מאי.

מזור רובוטיקה הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על הרחבת הפעילות בהודו וקבלת הזמנה לאספקת מערכת רובוטית שנייה לניתוחי עמוד שדרה בתוך פחות משנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]