סלימאן אל-שאפעי תובע מיליון שקל מהערוץ הערבי

טוען כי הובטח לו להשתלב בתפקיד ניהולי בכיר בערוץ, אך מעולם לא הועסק בו

07/05/2013, 15:49
סלימאן אל שאפעי / צילום:רובי מקובר
סלימאן אל שאפעי / צילום:רובי מקובר

העיתונאי סלימאן אל-שאפעי תובע 1.06 מיליון שקל מהערוץ הערבי הלא טי.וי בגין הפרת הסכם.

ל"גלובס" נודע כי אל-שאפעי הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב באמצעות עו"ד שלומי הדר ממשרד רונאל פישר, נרי ושות', שבה הוא טוען כי למרות חוזה העסקה בינו לבין הערוץ דובר הערבית שנחתם בדצמבר 2010, הוא מעולם לא הועסק בחברה.

לאל-שאפעי, לשעבר הכתב לענייני ערבים של חדשות 2, הובטח להשתלב בתפקיד ניהולי בכיר כראש מחלקת החדשות בערוץ הערבי.

על-פי התביעה, עוד בטרם זכתה החברה במכרז, הציגה הקבוצה המתמודדת את החוזה עמו למועצת הכבלים והלוויין כדי "להגדיל את סיכויי זכייתה", כחלק ממסמכי המכרז.

כפי שפורסם ב"גלובס", ערוץ הלא טי.וי מצוי בימים אלה בקשיים מול מועצת הכבלים והלוויין, לאור העובדה שלא עמד כמעט באף אחת מהמחויבויות שבגינן זכה במכרז, מאז הוקם לפני יותר משנה.

הערוץ נמצא כיום בבעלות 8 בעלי מניות, ובהם זכיינית ערוץ 2 רשת, קבוצת פנורמה וקבוצת ענני תקשורת.

לפי התביעה, "נוכח הסתמכותו על המצגים האמורים, כמו גם נוכח ההתחייבות לבחון את שכרו תוך תקופה שהוגדרה, נאות אל-שאפעי לרדת ברמת ההכנסה שאליה הורגל במקום עבודתו הקודם, והכול מתוך ציפייה לגמול הולם שיינתן לו עם הצלחת הערוץ להטמעת תפקידו במערכת.

"נוכח האמור לעיל, נמנע מהעובד השימוש במוניטין שצבר והשבחתו, כמו גם היכולת לבסס מעמדו באמצעי תקשורת אחרים, וכל זאת מתוך הסתמכות וציפייה להיטמע בתפקיד בכיר באמצעי תקשורת מתפתח, הפונה אל קהל יעד חדש מזה שאליו פנה בעבודתו בחדשות 2".

לדבריו, עם הקמת הערוץ הערבי, לאחר שליחת מכתב התראה, הוצגו בפני אל-שאפעי מצגים שלפיהם "יש ויכוחים פנימיים בין בעלי המניות או סוגיות שנוגעות לעתידו של הערוץ ולאיתנותו הפיננסית, וכי עם פתרונם ישולמו הסכומים המגיעים לעובד".

עד עתה לא הודיעו לו, לדבריו, על סיום העסקתו בערוץ. גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>

 
 
חזרה למעלה