המסחר בבורסה ננעל ביציבות; מניית רציו ירדה 3.9%

מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס העפילו לשיא חדש ובבורסות אירופה עלו המדדים לשיא של 5 שנים ■ רציו יוצאת להנפקת בזק של עד 50.5 מיליון שקל

המסחר באחד העם נחתם היום (ד') במגמה יציבה עם נטייה לירידות שערים קלות, זאת חרף הסנטימנט החיובי בוול סטריט ובאירופה. מדדי המניות בוול סטריט ננעלו אמש בעליות של עד 0.6%. בישראל ממשיך תקציב המדינה לשנים 2013-2014 להיות במוקד, עם גזירות כלכליות שנועדו להתמודד עם הגירעון אך עלולות לפגוע עוד יותר בצמיחה שכבר נמצאת בהאטה.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות, על רקע מצב רוח אופטימי בשווקים הגלובליים. מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס העפילו לשיא חדש, ובטוקיו זינק מדד הניקיי לשיא שלא נראה מאז 2008. בבורסות אירופה עלו המדדים לשיא של 5 שנים.

בארץ נמשכת הסערה סביב אישור התקציב. האם ראש הממשלה יבטל חלק מהגזירות של תקציב 2013-2014? באיחור של יום הבהיר נתניהו כי הוא מגבה את לפיד ואת הצעת התקציב, למעט קיצוץ של 4 מיליארד שקל בתקציב הביטחון שעשוי להתמתן. (לסיפור המלא)

בינתיים שר האוצר יאיר לפיד לא מחכה ואמש חתם על צו שמעלה את מס הקנייה המוטל על סיגריות, טבק לסיגריות, סיגרים וסיגרלות. כמו כן יוטל מס בשיעור של 10% על מלאי הסיגריות הקיים בידי העסקים ומס של 159.18 שקל לק"ג על מלאי של טבק לסיגריות. כתוצאה מעלייה זו צפויה עלייה במחיר לצרכן של בין 2.5 ל-3 שקלים לחפיסת סיגריות.

פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים
 פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים

רציו יוצאת להנפקה

מבין המניות שבלטו היום, רציו רשמה ירידות חדות על רקע יציאה להנפקת בזק בשל העיכוב באישור המלצות ועדת צמח לייצוא הגז מ"לוויתן". החברה תנסה לגייס עד 50 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

ב-IBI מורידים היום את מחיר היעד של כיל ל-46 שקל מ-53 שקל, תוך שהם שומרים על המלצת "נייטרלי". האנליסט גיל בשן כותב כי "חוסר הוודאות סביב מניית כיל ובעיקר ההצהרה לפיה יש כוונה להקים וועדה לבחינת המיסוי על אוצרות הטבע ובהם ים המלח גוררת חששות לפגיעה ברווחיות העתידית והוביל בשילוב עם ביטול עסקת המיזוג לירידות של כ 15% מהשיא של השבועות האחרונים".

חברת התרופות פריגו דיווחה אתמול על גידול של 18% בהכנסות ברבעון לרמה של 920 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון האחרון גדל ב-22% ל-179 מיליון דולר.

אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2013 הסתכם ב- 53.7 מיליון דולר (7.9% מסך ההכנסות), לעומת רווח תפעולי של 41.7 מיליון דולר (6.0% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפי non-GAAP ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם ב-65.3 מיליון דולר (9.6% מסך ההכנסות) בהשוואה ל- 53.9 מיליון דולר (7.8% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

החברה לישראל לא מתרשמת מהביקורת הציבורית הגורפת על תנאי העסקתו של המנכ"ל ניר גלעד. בתגובתה לתביעה נגזרת שהוגשה נגד חברי הדירקטוריון היא דוחה את הטענות נגדה. התביעה הוגשה על-ידי בעל מניות, רועי ברנדייס, בטענה כי מענק האופציות לגלעד בשווי של 25 מיליון שקל פוגע בחברה, אינו סביר וראוי לבטלו . (לסיפור המלא)

אפריקה מגורים דיווחה הבוקר על צמיחה של כ-54% ברווח הנקי לכ-15 מיליון שקל ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

גם מג'יק דיווחה אתמול על דוחותיה הכספיים. ההכנסות הסתכמו ב-33.4 מיליון דולר והרווח הנקי ב-3.5 מיליון דולר או 0.10 דולר למניה בדילול מלא ברבעון הראשון 2013. זאת לעומת הכנסות של 30 מיליון דולר ורווח נקי של 4.2 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]