החברה לישראל: "תנאי השכר של ניר גלעד נמוכים יחסית"

החברה התייחסה לנושא בתגובה לתביעה נגזרת שהוגשה נגד חברי הדירקטוריון בעניין מענק האופציות לגלעד בשווי 25 מיליון ש' ■ גלעד תוגמל ב-83.5 מיליון שקל מ-2007

החברה לישראל לא מתרשמת מהביקורת הציבורית הגורפת על תנאי העסקתו של המנכ"ל ניר גלעד. בתגובתה לתביעה נגזרת שהוגשה נגד חברי הדירקטוריון היא דוחה את הטענות נגדה. התביעה הוגשה על-ידי בעל מניות, רועי ברנדייס, בטענה כי מענק האופציות לגלעד בשווי של 25 מיליון שקל פוגע בחברה, אינו סביר וראוי לבטלו.

חבילת השכר והאופציות שאושרה לגלעד תביא את עלות השכר השנתית שלו ב-2013 ואילך לכ-16 מיליון שקל בשנה. גלעד תוגמל מ-2007 בשכר ובתמלוגים בעלות כוללת של כ-83.5 מיליון שקל.

"שיקוליהם של ועדת התגמול, של ועדת הביקורת ושל דירקטוריון החברה לישראל בהחלטתם לאשר את תנאי העסקתו של ניר גלעד היו סבירים, הוגנים ולטובת החברה", כותבת החברה לישראל בתגובתה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב.

תנאי העסקתו של גלעד עלו לכותרות בעקבות מחטף שביצעה החברה לישראל, אשר אישרה אותם יום אחד טרם כניסתו לתוקף של תיקון 20 לחוק החברות (חוק שכר הבכירים). לגלעד אושרה חבילת שכר ואופציות שמנה, שתביא את עלות שכרו השנתית מ-2013 ואילך לכ-16 מיליון שקל. חבילת התגמול החדשה כללה בין היתר אופציות בשווי של כ-25 מיליון שקל, למימוש ב-2016-2014 . גלעד נהנה ב-2012 משכר מזומן של 4 מיליון שקל, ומחבילת מניות של כ-6 מיליון שקל.

"טענת המחטף משוללת יסוד"

באמצעות משרד עוה"ד גורניצקי דוחה החברה לישראל גם את הטענה כי התשלום לגלעד מהווה פעולת מחטף, שכל מטרתה להימנע מהצורך באישור בהתאם לתיקון מספר 20 לחוק החברות: "טענת המחטף כביכול היא משוללת יסוד. כל עוד לא נכנס הדין לתוקפו חל הדין הקודם, כל שכן משתוקפו של החוק נדחה באופן מפורש לשלושים יום אחרי פרסומו", טוענת החברה.

החברה לישראל מוסיפה וטוענת, כי "למקבלי ההחלטות בחברה אין כל זיקה מיוחדת כלפי גלעד, ובוודאי שאין להם ניגוד עניינים בקבלת ההחלטה על תנאי העסקתו. טובת החברה לישראל היא העומדת בראש מעייניהם".

טענה נוספת ומפתיעה שמעלה החברה לישראל היא כי תנאי העסקתו של גלעד אינם חריגים, ואף פחותים מתנאי העסקתם של מנהלים בכירים אחרים במשק.

"לאחרונה פורסמו נתוני שכר הבכירים במשק הישראלי, ומהם עולה כי תנאי העסקתו של גלעד נמצאים במקום נמוך ממנהלים בחברות שאינן ממוקמות ברביע הראשון של ת"א 25, וגם מכאן ברורה סבירות תנאיו", נטען.

בדצמבר האחרון הגיש בעל המניות ברנדייס תביעה נגזרת לביהמ"ש המחוזי, ובה טען כי "בהתחשב בתנאי שכרו המופלגים של המנכ"ל, ובביצועי החברה הנוכחיים, אישור הקצאת האופציות, שזכה לביקורת ציבורית נוקבת, אינו סביר ואינו ראוי". בהתאם ביקש ברנדייס כי ביהמ"ש יוציא צו המורה לבטל את הסכם האופציות.

עלות השכר של ניר גלעד
 עלות השכר של ניר גלעד