נתניהו מגבה את לפיד: לא יתערב בגזירות הכלכליות

בסביבתו של נתניהו אמרו הבוקר כי לא היה בדבריו של נתניהו אמש ולו רמז בכך שישקול לשנות חלק מהגזירות

ראש הממשלה מגבה את שר האוצר: בניגוד לפרסומים אמש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יימנע מלגבות את שר האוצר יאיר לפיד בסוגיית הגזירות שנושא בחובו התקציב, הבהירו היום גורמים רשמיים בסביבתו של נתניהו כי ראש הממשלה נותן גיבוי מלא לשר האוצר וכי אין בכוונתו לבצע שינויים בתקציב שיובא לאישור הממשלה ביום שני הקרוב.

עם זאת, בפמלייתו של נתניהו השוהה בביקור בסין הבהירו כי עם שובו יקיים ראש הממשלה דיון בסוגיית תקציב הביטחון שנותרה עדיין פתוחה.

בסביבתו של נתניהו אמרו הבוקר כי לא היה בדבריו של נתניהו אמש ולו רמז בכך שישקול לשנות חלק מהגזירות, ולא נאמר דבר שיכול להתפרש כרמיזה על כוונתו לבצע שינויים בתקציב שהגיש לפיד.

בתוך כך, בכנסת כבר החלו להיערך לקראת הדיונים בסעיפי התקציב בוועדות. ח"כ גילה גמליאל מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים הצהירה כי בכוונתה לפעול לריכוך הגזירות בוועדה. גמליאל הבהירה כי בכוונתה להיפגש עם ראש הממשלה בשובו מסין. "ועדת הכספים אינה חותמת גומי. שר האוצר הבטיח לפני הבחירות שהוא ידאג למעמד הביניים ולאדם העובד, אנחנו בוועדה נפעל להבטיח זאת לאזרחים גם לאחר הבחירות. התקציב שיכנס לוועדה אינו התקציב שיצא מהוועדה", אמרה גמליאל, שצפויה להתמקד בסעיפים הנוגעים למעמד הביניים ולאדם העובד ובהם העלאת מס הכנסה, תשלום דמי ביטוח ומס בריאות לעקרות בית והרפורמה בהטבות המס על חיסכון לפנסיה.