שליין: הכתרנו את לפיד למלך ושלחנו אותו לפוליטיקה בלי הכנה

לראשונה: "מצב האומה" תקיים הערב מופע מחוץ לטלוויזיה ■ המופע ייערך במוזיאון ת"א תחת השם: "מופע התרמה להצלת משרד האוצר ולכיסוי הגירעון"

תוכנית הסאטירה "מצב האומה" עושה הערב (ד') מעשה ג'ון סטיוארט ויוצאת לקיים מופע חוץ-טלוויזיוני מול קהל, במוזיאון תל-אביב.

ליאור שליין, שמוביל את התוכנית של זכיינית ערוץ 2 רשת, בחר להעמיד את שר האוצר יאיר לפיד במרכז המופע הערב ולכנות אותו "יאיר אייד" - "מופע התרמה להצלת משרד האוצר ולכיסוי הגירעון של ישראל", לדבריו.

במידה רבה ניתן לראות במופע המאולתר, שיתקיים הערב בשעה 20:00 במוזיאון תל-אביב, מסימניה של המחאה ששבה ועולה ברשתות החברתיות נגד התקציב שהציג אתמול (ג') השר לפיד, שכן בתוך שעה נמכרו 500 הכרטיסים לאירוע שהוצעו למכירה באינטרנט.

"אנחנו מרגישים אחריות", אומר שליין ל"גלובס". "הכתרנו את יאיר למלך ושלחנו אותו לפוליטיקה בלי שום הכנה מוקדמת. אנחנו לא יכולים לראות אותו ממשיך להתחבט ולהתלבט".

המופע לא ישודר בטלוויזיה (העונה החדשה של "מצב האומה" תתחיל ביום חמישי הבא בערוץ 2 ותשודר פעמיים בשבוע בימים חמישי ושבת), אולם לדברי שליין יש כוונה להעלות קטעים ממנו באינטרנט.

"אנחנו עולים על הבמה לעשות מופע שבעצם לא עשינו עד היום", הוא מספר, "חי, על הבמה, ללא עריכה וללא פילטרים. יש דרישה מצד הגולשים שנתעד ונעלה חלקים באינטרנט. בטלוויזיה זה לא ישודר".

- עד כמה אתה חרד למצב הכלכלי של ישראל?

"אני לא פרשן כלכלי, אני קורא את מה שכתוב. לא העמדתי את עצמי לבחירה, ואני לא חושב שאני יודע מה לעשות היום. אבל אני מתרשם שאי-אפשר להיות נחמד ופופולרי וגם לסגור גירעון של 46 מיליון שקל בו-זמנית".

שליין, בן הזוג של ח"כ מירב מיכאלי, אחת מהמבקרות הגדולות של מדיניות האוצר, טוען כי אין בכוונתו, כאיש סאטירה, לשנות את המציאות. "אנחנו מגיבים על מה שקורה, וזה מה שקורה. מדברים על זה, אנחנו לא מתיימרים להכתיב".

- אתה מאוד נזהר לא להגיד דברים יותר מדי נחרצים.

"התפקיד שלי הוא לא להגיד דברים נחרצים, התפקיד שלי הוא להצחיק. מי שיבוא ויראה אותנו הערב, יראה שהאמירה שלנו ברורה".

- אתה חושב שזו אולי דרך להביא את סוף-סוף את לפיד לתוכניתך? הרי הוא מסרב באופן עקבי.

"לא תהיה לו ברירה, הוא יצטרך לבוא לקחת את הצ'ק של הסכום שנגייס הערב".