המשטרה: לא תיפתח חקירה פלילית נגד השר גדעון סער

דובר המשטרה: "במסגרת הליך הבדיקה המשטרתית נגבו עדויות ונאספו חומרים שלא העלו כל חשד להתנהלות לא תקינה, לא כל שכן פלילית, ע"י השר בהקשר שהועלה במכתב" ■ המשטרה לא הצליחה לאתר את כותב המכתב

המשטרה לא תפתח בחקירה פלילית נגד שר הפנים גדעון סער. דובר המשטרה הודיע היום (ה') כי מהחומרים שנאספו אין כל חשד להתנהלות לא תקינה של סער, וכי המכתב נגדו מזויף.

בתחילת פברואר הנחה היועץ המשפטי לממשלה את המשטרה לבדוק את פרסום המכתב האנונימי שהופץ לחברי מרכז הליכוד, אשר בו הופיעו חשדות לכאורה כלפי השר גדעון סער.

"במסגרת הליך הבדיקה המשטרתית, נגבו עדויות ונאספו חומרים שלא העלו כל חשד להתנהלות לא תקינה, לא כל שכן פלילית, על-ידי השר בהקשר שהועלה במכתב", מסרה המשטרה. "בממצאי הבדיקה לא נמצאה תשתית ראייתית לביסוס תחילתו של חשד המצדיק פתיחה בחקירה פלילית כנגד השר. עוד עלה בממצאי הבדיקה, כי מדובר על פניו במסמך מזויף שנועד לפגוע בשר ממניעים פסולים".

במשטרה חקרו 2 חשודים בזיוף המכתב, "אולם לא נמצאו ראיות מספיקות הקושרות את מי מהמעורבים לזיוף", לפי דובר המשטרה. "המשטרה רואה בחומרה רבה את הניסיון לפגוע בכל אדם באשר הוא, ובכלל זה באישי ציבור ובנבחרי ציבור, באמצעות מכתבים אנונימיים ומכירה בפוטנציאל הפגיעה הגלום בכך. מרגע ההכרה כי מדובר בזיוף, נעשה מאמץ גדול לאתר את כותבי המסמך. המאמץ, כאמור, לא נשא פרי, אך יחייב קיום שיח משמעותי בנוגע לתופעה, מעבר לחקירה המשטרתית".