קנסות של 220 אלף שקל להוט על "הסתרת" החבילה הצרה

מועצת הכבלים: הוט לא הציגה את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר, הקשתה על אופן ההתחברות והתשלום על החבילה והפלתה בין לקוחות המסלולים השונים ■ חלק מהמנויים שרצו לעבור לחבילה הצרה נדרשו לשלם 300 שקל דמי התקנה

מועצת הכבלים והלוויין הטילה על חברת הכבלים הוט קנס כבד של כ-220 אלף שקל, לאחר שהחברה הקשתה, לכאורה, על אופן ההתחברות לחבילה הצרה. מדובר בכ-108 אלף שקל על כל אחת משתי הפרות של החברה בעניין.

על-פי הודעה שהוציאה המועצה, חברת הוט לא הציגה את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר שיכולים לקוחות לקבל, הקשתה על אופן ההתחברות והתשלום עבור החבילה הצרה ואף הפלתה בין לקוחות המסלולים השונים.

בספטמבר 2012 אישרה המועצה תקופת ניסיון בת חצי שנה, במהלכה נדרשו חברות הכבלים והלוויין לספק חבילת ערוצים מצומצמת הידועה בשם "החבילה הצרה". חבילה זו כוללת 16 ערוצים. החברות החלו לשווק את החבילה הצרה ללקוחותיהן החל בדצמבר 2012, במחיר של 149 שקל לשנה.

"אגף הפיקוח ערך בדיקה ומצא כי נציגי שרות הלקוחות של חברת הוט לא הציעו למנויים ולמצטרפים חדשים את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר, וכי החברה הפלתה בין לקוחותיה ואפשרה להצטרף לחבילה הצרה רק באמצעות אתר האינטרנט ורק ללקוחות המשלמים בכרטיס אשראי", נמסר מהמועצה. "מפניות ציבור שנתקבלו במועצה עולה כי חלק ממנויי החברה שרצו לעבור לחבילה הצרה נדרשו לשלם 300 שקל בגין דמי התקנה, על אף שבדירתם מותקן הציוד".

בתום הליך בירור, התברר כי הוט לא אפשרה לצרכנים שהתענינו בהצטרפות לחבילה הצרה לעשות זאת באמצעות המוקד הטלפוני, אלא באמצעות אתר האינטרנט בלבד, ולא הציגה ללקוחות את החבילה הצרה כחבילת השידורים הזולה ביותר.

כמו כן, החברה דרשה מהלקוחות לשלם עבור החבילה הצרה רק באמצעות כרטיס אשראי ולא אפשרה הוראת קבע.

פרט לקנס, נדרשה הוט לחדול מגביית דמי התקנה ממנויים שעברו לחבילה הצרה מבלי שהחליפו ממיר.

מהוט נמסר בתגובה: "עם קבלת ההנחיות וההבהרות מצד המועצה פעלנו מיידית ליישומן. יתרה מכך, הוט אף יזמה והשיקה טריפל צר על מנת לקדם את החבילה הצרה ולתת מענה חסכוני ללקוחות החפצים בכך".