נעילה חיובית בבורסה; איזיצ'יפ טיפסה 3.6%, מלאנוקס 3.9%

חודש קידוח "ים 3" של שמן ■ אלוני חץ פרסמה תוצאות ■ בוול סטריט נמשך הראלי וכשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ממשיכים לשבור את שיאי הנעילה

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות שערים על רקע גל העליות שנרשם בבורסות העולם שמוביל את הבורסות באירופה ובוול סטריט לרשום שיאים חדשים. גם נתוני הצמיחה שפורסמו ביום חמישי השפיעו לטובה על המסחר בבורסה והפיגו את החששות כי המשק הישראלי נמצא בהאטה.

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, אמר הבוקר כי "שוק המניות צפוי להיות חיובי בטווח הקצר. לאור ביצועי החסר של מדדי מניות בישראל לעומת העולם מתחילת השנה, אנו מעדיפים לתת משקל עודף להשקעה במניות בארץ, זאת יחד עם שילוב של מניות בשוק האמריקאי".

היום דווח כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אפריל 2013 ירד ב-1 נק' לרמה של 50.8 נקודות. רמת המדד ממשיכה להצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית, אם כי היא קרובה לגבול המפריד בין התרחבות להתכווצות. רכיב הביקושים לייצוא חזר להצביע על התרחבות ורכיב תפוקת הייצור נמצא במגמת התרחבות מזה ארבעה חודשים. מנגד, הרכיבים שבלטו לשלילה החודש הם התעסוקה והביקושים המקומיים, שחזרו להצביע על התכווצות.

כאמור המסחר ביום חמישי ננעל בעליות שערים, וזאת לאחר שבימים שלישי ורביעי לא התקיים מסחר בשל חג השבועות. במהלך הימים האלה גל העליות בוול סטריט ואירופה נמשך, מה שעזר לבורסה המקומית לנעול את המסחר ביום חמישי עם מסכים ירוקים. מדד ת"א 25 עלה ביום חמישי ב-0.92% ונקבע על רמה של 1215.76 נקודות.

הבורסה גם קיבלה עידוד מפרסום נתוני הצמיחה שהצביעו על כך שהכלכלה הישראלית צמחה בשיעור של 2.8% ברבעון הראשון של 2013 וזאת לאחר צמיחה של 2.6% ברבעון הרביעי של 2012. בכך התפוגגו החששות מכך שהמשק נמצא בתהליך של האטה.

נתון לא פחות חשוב: הצריכה הפרטית עלתה ב-5.6% ברבעון הראשון, עלייה של כ-4% בצריכה הפרטית לנפש, וזאת לאחר ירידה של 0.5% בצריכה הפרטית ברבעון האחרון של 2012. עלייה זו מוסברת בגידול של כ-14% בהוצאה למוצרים בני קיימא לנפש שברבעון האחרון של 2012 ירדו בכ-4%, וזאת בעיקר בגלל זינוק חד של 64% ברכישת כלי רכב.

נעבור למה שקורה בעולם ולשיאים שהבורסות רושמות שם. בפעם המי יודע כמה בתקופה האחרונה שברו שוב מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 את שיאי הנעילה של כל הזמנים שלהם, ובכך סגרה וול סטריט שבוע רביעי ברציפות של עליות שערים שכלל אינספור שבירות של שיאים.

"במיוחד בימים אלה חשוב מאוד לזכור כי יצוא הגז לבדו עתיד להכניס לקופת המדינה ולמשק הישראלי סכום של כ-100 מיליארד דולר במהלך 20 השנים הבאות". כך אמר הבוקר בעל השליטה בחברת דלק יצחק תשובה בכנס לקוחות עסקיים של בנק מזרחי-טפחות. (לסיפור המלא)

חודש קידוח "ים 3"

קבוצת דלק ונובל אנרג'י הגיעו לשכבת המטרה בקידוח "כריש 1" בעומק של 4,790 מטרים מתחת לפני הים - ודיווחו במהלך השבוע על סימני גז משמעותיים בקידוח. "קידוח כריש 1 הגיע לעומק סופי של כ-4,790 מטרים מפני הים (כולל עומק מים)", נכתב בדיווח של אבנר ודלק לבורסה. "השותפות הגיעה למסקנה כי בקידוח נתגלו סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים, וזאת בעקבות דיווחי המפעילה, המתבססים על בדיקות שבוצעו במהלך הקידוח".

חברת שמן נפט וגז הודיעה אמש (מוצ"ש) כי מפעיל הרישיון 387 / שמן" הודיע לשותפים כי הפעולות בתוך חור הקידוח אשר נועדו לאפשר התמודדות עם הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת פעולות הקידוח בשכבות הגז העליונות בקידוח "ים-3", הושלמו בהצלחה. המפעיל הודיע לשותפים ברישיון כי הוא ממשיך בביצוע הקידוח במתווה הנדסי חלופי שאושר על ידי השותפים ברישיון במטרה לאפשר הגעה לשכבת המטרה העיקרית של הקידוח - מטרת הנפט באותם הקטרים בהם תוכנן הקידוח במקור. (לסיפור המלא)

חברת מלאנוקס הודיעה כי היא רוכשת את חברת קוטורה (Kotura) תמורת 82 מיליון דולר במזומן, בעסקה הצפויה להסתיים במחצית השנייה של השנה. מלאנוקס מצפה כי הרכישה תתרום 1-3 סנט למניה בשורת הרווח הנקי שלה בשנת הכספים 2013 (על בסיס non-GAAP).

מניות טבע , מלאנוקס, איזיצ'יפ ונייס רשמו עליות על רקע פערים חיוביים משמעותיים מול וול סטריט.

אלוני חץ דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-174 מיליון שקל, לעומת כ-168 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-43 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

אנלייט רוכשת את הפעילות הסולארית של אורמת . החברות חתמו על הסכם הבנות לפיו תרכוש אנלייט את צבר הפרויקטים הנמצאים בשלבי הייזום והפיתוח.

חברת אקסלנז קיבלה הודעה מרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, ולפיה החברה תהיה פטורה מתשלום סכום שנתי עבור אישור תרופת המרשם של החברה בארה"ב לשנת 2013, ולאור זאת ה-FDA ישיב לאקסלנז סך של כ-625 אלף דולר נוספים. בכך מגיע גובה ההחזר לאקסלנז לכ-2 מיליון דולר, לאחר שבאוגוסט 2012 הודיע ה-FDA על השבתם לחברה של הסכומים ששולמו על ידה בנדון בגין השנים 2010-2012.