קידוח "ים 3" של שמן חודש; יימשך במטרה להגיע לנפט

הקידוח למטרת הנפט ימשך במתווה הנדסי חלופי במטרה להגיע לשכבת הנפט , באותם הקטרים בהם תוכנן הקידוח מלכתחילה ■ תקציב הקידוח צפוי להסתכם בסך של כ-138 מיליון דולר

חברת שמן הודיעה אמש (מוצ"ש) כי מפעיל הרישיון 387 / שמן" הודיע לשותפים כי הפעולות בתוך חור הקידוח אשר נועדו לאפשר התמודדות עם הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת פעולות הקידוח בשכבות הגז העליונות בקידוח "ים-3", הושלמו בהצלחה.

המפעיל הודיע לשותפים ברישיון כי הוא ממשיך בביצוע הקידוח במתווה הנדסי חלופי שאושר על ידי השותפים ברישיון במטרה לאפשר הגעה לשכבת המטרה העיקרית של הקידוח - מטרת הנפט באותם הקטרים בהם תוכנן הקידוח במקור.

כתוצאה מהעיכוב בלוח הזמנים שנוצר עקב הלחצים הגבוהים והשינוי במתווה ההנדסי כאמור, אישרו השותפים ברישיון לעדכן את תקציב הקידוח (עבור 100% מהזכויות) שצפוי להסתכם בסך של כ-138 מיליון דולר.

חברת שמן הגישה תביעה לחברת הביטוח המבטחת את פעולות הקידוח, בדרישה לקבלת שיפוי בהתאם לתנאי הפוליסה. לאחר ניתוח הנדסי של הנתונים שתועדו בבאר סבורים יועציה ההנדסיים של החברה כי חלק מההוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירועים בקידוח מכוסים על ידי פוליסת הביטוח שערכה החברה. חברת הביטוח שלחה שמאי מטעמה לבדוק את הטענות האמורות. עמדת חברת הביטוח עתידה להתקבל בהמשך.

חלקה של שמן בתקציב הקידוח צפוי לעמוד על כ-111 מיליון דולר. התקציב המעודכן אינו כולל עלות מבחני הפקה, ככל שיוחלט על ביצועם. משך הקידוח החל מיום תחילתו ביום 3 לדצמבר 2012, מוערך בכ-9 חודשים, כולל מבחני הפקה.

נכון להיום פרסום דוח זה מסתכמים אמצעיה הכספים של שמן בסך של כ-11 מיליון דולר, לאחר שהחברה הוציאה סך של כ-73 מיליון דולר על חשבון תקציב הקידוח. שמן בוחנת מספר אפשרויות להגדלת מקורותיה הכספיים להשלמת חלקה בתקציב הקידוח המעודכן בסך של כ-27 מיליון דולר, בין היתר על בסיס התחייבויות קיימות שניתנו מבעלי עניין בחברה (בסכום של 4 מיליון דולר ). הסכום האמור עשוי לקטון במידה ותביעת השותפים בקידוח לחברת הביטוח תתקבל וחברת הביטוח תפצה את השותפים בגין ההוצאות שהוצאו לשם התגברות על הלחצים.