רשות המסים: 310 מכשירי סמסונג גלקסי S4 נתפסו בנתב"ג

בסך-הכול נתפסו מאז השקת המכשיר ועד כה עוד כ-180 מכשירים ברשותם של נוסעים שלא הצהירו עליהם או במשלוחים של מכשירים בודדים

310 מכשירי סמארטפון מסוג סמסונג גלקסי S4 נתפסו בסוף השבוע על-ידי המכס בנתב"ג. זוהי התפיסה המסחרית הראשונה מאז הושק המכשיר בישראל לפני כשבועיים. בסך-הכול נתפסו מאז השקת המכשיר ועד כה עוד כ-180 מכשירים ברשותם של נוסעים שלא הצהירו עליהם או במשלוחים של מכשירים בודדים.

במשרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף מכס נתב"ג, מתנהלת חקירה נגד האחים בנימין ואורי כהן מלוד, החשודים בהברחת 310 מכשירי סמסונג גלקסי S4, באמצעות חברת אתראטק מחשבים הרשומה ע"ש אורי כהן, כל זאת תוך כדי הצגת מסמכי יבוא כוזבים במסווה של מאווררים למחשבים, במטרה להתחמק מתשלום מיסי יבוא. כמו כן קיים חשד לזיוף מסמכים ושימוש בחשבוניות מס פיקטיביות.

עוד עולה, על-פי הפרוטוקול, כי בנימין כהן חשוד בהברחת משלוחים נוספים של מכשירי טלפון סלולרי מסוג אייפון 5 ובעבירות נוספות שאינן קשורות להברחה באופן ישיר.

ביום חמישי האחרון נערך חיפוש במשרדי חברת סי.פי.יו מחשבים וכן בחברות נוספות אשר פועלות במקום, בבעלות אורי כהן ובנו של החשוד. במהלך החיפוש נתפסו מחשבים ומסמכים רבים אשר קושרים לכאורה את החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם.

במהלך החיפוש ניסה החשוד בנימין כהן להימלט בכוח מהמשרד, תוך שהוא מנסה להוציא אתו את תיקו האישי, אשר הכיל מסמכים הקושרים אותו לביצוע העבירה וכן סכום של 500 אלף שקל במזומן בשקלים ובאירו.

החשוד נחקר מסר את גרסתו ונעצר על-ידי קצין משטרה ל-24 שעות. ביום שישי האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של בנימין כהן עד ליום שני, ואת אורי כהן שחרר תחת מגבלות.