בוטל הליך קול קורא שנוי במחלוקת שפרסמה רשות השידור

זאת לאחר הפרסום אתמול ב"גלובס" ■ היוצרים טענו כי ניתנו חודשיים בלבד להגשה ולהפקה של 5 משדרים ■ רשות השידור תפרסם בקרוב קול קורא מתוקן

ועדת המדיה בערבית של מליאת רשות השידור החליטה לבטל את הקול הקורא השנוי במחלוקת להפקת 5 תוכניות תעודה בערבית.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", פורום יוצרי התעודה בישראל התרעם על כך שניתנו חודשיים בלבד להגשה ולהפקה של 5 המשדרים העוסקים בחגי הערבים החיים בישראל.

הביטול נעשה בעקבות דרישתו של יו"ר ועדות הכספים וההתקשרויות של מליאת רשות השידור, דוד חיון.

"טווחי הזמן המוזכרים מעלים יסוד ממשי לחשש כי רק יוצרים שאולי ידעו על הוצעת הקול הקורא הזה מראש והתכוננו אליו מבעוד מועד, יהיו היחידים שגם יוכלו לעמוד בלוחות הזמנים הדרקוניים שלו", כתב אתמול אורי רוזנווקס, ראש פורום יוצרי התעודה, לרשות השידור.

לדבריו, "מאות יוצרים ממתינים כבר כמעט שנה לתשובות על 4 קולות קוראים בתחום התעודה. ישנם יוצרים שמצויים כבר חודשים ארוכים בניסיון לסיים משא-ומתן מול הרשות על פרויקטים שעברו את ועדת ההתקשרויות ונתקלים בסחבת אין-סופית. פתאום מחליטה רשות השידור להעביר במהלך-בזק קול קורא ל-5 סרטי תעודה".

הנושא הוקפא

לאור הטענות דרש חיון מיו"ר ועדת המדיה בערבית של המליאה, עאטף כיוף, להורות להנהלה על הקפאת הקול קורא במתכונתו הנוכחית, ולפרסם קול קורא מתוקן ללא התוכנית המתוכננת לחג הקרוב, כל מנת לאפשר יותר זמן להכין הצעה ולהפיק.

בקרוב צפוי לצאת הקול קורא במתכונתו המתוקנת. כעת ממתינים היוצרים לקבל את הנוסח המחודש של ההודעה.