סופר-פארם תשווק ביטוחים עם חברת ביטוח ישיר

רשת סופר-פארם תקים ב-44 מסניפיה עמדות מיוחדות לשיווק ביטוחי המותג "לייף דירקט" ■ חברי מועדון הלקוחות "לייף סטייל" יזכו להנחות בביטוחים

רשת סופר-פארם נכנסת לשוק הביטוח. ל"גלובס" נודע כי הרשת חתמה לפני ימים אחדים על הסכם עם חברת ביטוח ישיר, להקמת מיזם משותף שבמסגרתו תמכור סופר-פארם פוליסות ביטוח תחת המותג "לייף דירקט".

שם המותג החדש מורכב משמות המותגים של שתי החברות, "ישיר" ו"לייף", שהוא שם המותג הפרטי של סופר-פארם.

במסגרת המיזם החדש יציעו החברות מגוון ביטוחים, ובכלל זה ביטוח רכב, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות וביטוח דירה. כמו כן, הכוונה היא להרחיב בעתיד את הפעילות לביטוחי נסיעות לחו"ל.

זרוע הביטוח החדשה שמשיקה סופר-פארם צפויה להוות מנוע צמיחה חדש לרשת הדרגסטור. סופר-פארם מבקשת לנצל הן את הפריסה הארצית שיש לה עם 186 סניפים, שגוררים תנועת לקוחות אדירה ויומיומית, והן את מועדון הלקוחות החזק שלה, "לייף סטייל".

מועדון הלקוחות של הרשת, המונה כ-440 אלף חברים, מבוסס על כרטיס אשראי חוץ-בנקאי ונחשב לאחד ממועדוני הלקוחות החזקים בשוק.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, תקים סופר-פארם עמדות מיוחדות לשיווק הביטוחים ב-44 סניפים. מדובר בסניפים שבהם משרד התחבורה מציב עמדות לחידוש רישיון נהיגה, ולכן הם מהווים פלטפורמה נוחה לשיווק ביטוח.

רכישת הפוליסה תתבצע באמצעות טאבלט שיוצב בסניף. עם זאת, למרות האפשרות לרכישת ביטוח בסניפים, הכוונה היא שעיקר השיווק יתבצע באמצעות אתר אינטרנט מיוחד, שיוקם תחת המותג "לייף דיירקט" או באמצעות מוקד טלפוני.

הרעיון לניצול רצפת המכירה ברשתות לצורך מכירת ביטוחים אינו חדש, וסופר-פארם נוקטת צעד זה אחר רשתות בעולם שהשיקו בהצלחה מיזמים למכירת ביטוחים. יצוין כי עיקר ההצלחה בעולם במכירת ביטוחים היא בתחום ביטוחי הרכב, לשם גם מכוונות סופר-פארם וביטוח ישיר.

אחת המדינות שבהן הפעילות זוכה להצלחה מיוחדת היא בריטניה, שבה מספר רשתות מוכרות ביטוחי רכב, ויחד הן מהוות נתח משמעותי מהשוק. הרשת הבולטת ביותר בתחום היא רשת טסקו, אך גם הרשתות סיינסבורי ומרקס אנד ספנסר מוכרות ביטוחים בסניפים.

בסופר-פארם רואים בחברי מועדון הלקוחות כקהל היעד הראשוני לשיווק הביטוחים, ולשם כך הם יעניקו לחברי מועדון "לייף סטייל" הנחה בפוליסות. מנגד, סופר-פארם תעניק הטבות ברכישת המותג הפרטי "לייף" לעובדי ביטוח ישיר.

שינויים בשדרה הניהולית

ההסכם בין הצדדים מגדיר גם תחומי האחריות, כאשר סופר-פארם תהיה אחראית על הצד השיווקי, ואילו חברת ביטוח ישיר תהיה המבטחת בפועל והאחראית בכל הקשור לצד המקצועי של השירות וכיסויי הפוליסה.

יצוין כי באחרונה הודיעה סופר-פארם על שינויים בשדרה הניהולית, שייכנסו לתוקף בתחילת יולי הקרוב. ליאור רייטבלט, ששימש כמנכ"ל הרשת, מונה ליו"ר ויחליף בתפקיד את בעל השליטה, ליאון קופלר. לתפקיד המנכ"ל מונה ניצן לביא, המשמש כמשנה למנכ"ל. בנוסף, דני לוזון, ששימש כסמנכ"ל הסחר, קיבל את תפקיד המשנה למנכ"ל; ואילו עופר לוי מונה לתפקיד סמנכ"ל שיווק וסחר.

לביא מסר בתגובה כי "סופר-פארם פעולת כל העת כדי להציע ללקוחותיה שירותים ומוצרים חדשים העונים לצרכיהם וכן מחפשת אחר מנועי צמיחה לרשת. אנחנו בטוחים כי מדובר בשירות שיזכה להצלחה".

רענן סעד, המשנה למנכ"ל ביטוח ישיר, מסר: "מדובר בצעד נוסף התורם להגברת התחרות בענף הביטוח. סופר-פארם הינה רשת קמעונאית מהגדולות והחזקות בארץ כיום, ויחד אנו ממשיכים במהפכת הביטוח".