"מליסרון פעלה בבריונות כדי 'לקבור' נכס בקניון רמת-אביב"

חברת לומינו, בעלת נכס המחובר לקניון בו פועל כיום סניף שופרסל, טוענת כי מסעדת "קפה אלברט" מסתירה את השטח המסחרי הקיים ופוגעת בפעילות

תביעה שהוגשה על-ידי חברת לומינו מסחר בינלאומי בע"מ נגד הבעלים של קניון רמת-אביב, חברת מליסרון, מעלה חשד להתנהלות בעייתית של החברה מול התובעים והתנהלות בעייתית באישור פעילות של נכס בקניון הפועל ללא היתר או רישיון עסק.

מכתב התביעה שהוגשה בשבוע שעבר בידי עורכי הדין אופיר צברי ודיבון פרקש ממשרד צברי יובל ושות', עולה כי מליסרון והחברות-הבנות שלה המפעילות את הקניון אישרו להקים מסעדה בתוך הקניון בשטח שמהווה מעבר להולכי רגל, ואף מבלי שניתן למקום רישיון עסק.

התובעת, שמשמשת כבעלים של נכס שכן שמחובר לקניון ובו פועל כיום סניף שופרסל, טוענת כי הקמת המסעדה - קפה אלברט - מסתירה את השטח המסחרי הקיים, פוגעת בפעילות השוטפת ואף מורידה מערך המקום.

"מליסרון וראשיה פעלו בבריונות ובאופן חד-צדדי", נכתב בכתב התביעה. לטענת לומינו, היא ניזוקה בעשרות מיליוני שקלים.

"פגיעה ממשית בערך הנכס"

התובעת צירפה חוות-דעת מומחה שקבע כי המסעדה הוקמה ללא היתרים, ללא רישיון עסק ובניגוד לדיני התכנון והבנייה.

במקביל, בירור בעיריית תל-אביב אושש את טענות התובעת כי המסעדה אכן פועלת ללא היתר: "לעסק המדובר אין רישיון, והוצא לו סירוב מהמחלקה לביקורת עסקים, בשל הגדלת השטח ללא היתר", נמסר מעיריית תל-אביב. "מאחר שלא הוגשה תוכנית עסק חדשה לעירייה, הנושא הועבר לטיפול של אגף פיקוח העירוני לצורכי אכיפה".

חברת לומינו מבקשת מבית המשפט להוציא צו המורה למשיבות להרוס, לפרק ולהסיר לחלוטין את כל הבנייה שבוצעה.

החברה צירפה חוות-דעת ולפיה המשמעות של הקמת בית-הקפה במיקומו הנוכחי מהווה "פגיעה ממשית ביכולת השימוש בנכס ובערכו לטווח הארוך. כבר היום ניתן לשער שאם לומינו הייתה מעוניינת למכור את הנכס, המחיר שהיה מתקבל הינו נמוך משמעותית".

ממליסרון נמסר כי "מליסרון פעלה ופועלת אך ורק על-פי החוק. הנהלת קניון רמת-אביב עושה כל שביכולתה לשרת את באי הקניון ולקוחותיו, ומשקיעה רבות בנראות ובנוחות לרווחת בעלי החנויות ובאי הקניון. המסעדה הוקמה על שטח של מסעדה שפעלה בקניון ואינה פוגעת במעברים לשופרסל".