תחקיר "ידיעות אחרונות": אלה עיקרי ההאשמות נגד שרון גל

התחקיר חושף הטרדות מיניות לכאורה, צ'ט אינטימי בשם בדוי עם כתב וחשיפת הפרטים במערכת, חיטוט בחיי המין של אחרים ועוד ■ עדויות: "גל אמר לי 'אני רוצה אותך על ארבע, תרדי ארצה כלבה'" ■ גל: "ערוץ 10 עושה לי סיכול ממוקד"

דיווחים על הערות והטרדות מיניות לכאורה, מכות עם עיתונאי ערוץ 10 גיא לרר, צ'ט אינטימי בשם בדוי עם כתב בכיר וחשיפת הפרטים במערכת הערוץ, חיטוט אובססיבי בחיי המין של אחרים, שימוש בשפה פרובוקטיבית כלפי נשים, השפלה שיטתית ואלימות מיליולית נגד זוטרים לו ועוד - אלה עיקרי ההאשמות נגד שרון גל, מגיש "לילה כלכלי" לשעבר בערוץ 10, בתחקיר מקיף שפירסם היום (ו') העיתונאי רז שכניק בעיתון "ידיעות אחרונות".

בתחקיר, תחת הכותרת "גל עכור", מובאות עדויות מעובדות ועובדים של ערוץ 10, ששטחו בפני כתב "7 לילות" את מסכת ההתעללויות לכאורה שספגו מגל. חשוב להדגיש כי למרות חומרת העדויות שיובאו כאן בהמשך הכתבה, אין אף עדות שטוענת לכפיית מגע על-ידי גל.

אחת העובדות סיפרה כי גל היה אומר לה "אני רוצה אותך על ארבע, תמצצי לי, תרדי ארצה כלבה". היא סיפרה כי גל היה שואל אותה איך היא שוכבת עם חבר שלה. אותה עובדת טענה כי זו הייתה שפה בוטה, אך היא לא ראתה בזה עילה להטרדה.

כזכור, גל עזב לאחרונה את ערוץ 10 מסיבות של "אי-הסכמה על התנאים בחוזה". לאחר שעזב פורסם כי התנהלה בערוץ בדיקה נגדו בגין התנהגות שאינה הולמת, ובהמשך הטונים עברו כבר לאישומי הטרדה מינית לכאורה. כיום מתנהלת בדיקה במשטרה נגדו.

גל, מצידו, מכחיש את כל הטענות, טוען כי עשו לו "פיגוע" ו"סיכול ממוקד", וכי נראה לו שהוא יודע מי בערוץ סייע ב"מלחמה" נגדו מטעמים של קנאה וניסיון לקחת את מקומו.

לפי אחת מההאשמות שבתחקיר "ידיעות אחרונות", גל שוחח עם אחד מכתבי ערוץ 10 באתר האינטרנט "אטרף" תוך שהוא מתחזה לאדם אחר. אותו כתב ניהל עם גל, לכאורה, שיחה לוהטת שכללה שליחת תמונות לא צנועות. לפי התחקיר, גל הראה את התמונות לעובדים וכן את ההתכתבות עם אותו כתב, שבסופו של דבר החליט להישאר עלום-שם ולא להגיש תלונה, אבל המקרה הועבר על-ידי עובד אחר ליועץ המשפטי של חברת חדשות ערוץ 10.

שפה פרובוקטיבית

לפי אחת העדויות, גל נהג להשתמש בשפה בוטה ופרובוקטיבית בפני עובדים ובעיקר בפני עובדות. "פעם אחת הוא התפאר בפני מישהו: 'אני יכול לזיין את כל מי שאני רוצה כי אני הכי טוב בעולם במיטה'. הייתה תקופה שגל יצא עם אחת מכתבות הערוץ, והוא היה מתפאר באילו תנוחות הוא היה שוכב איתה, מה הוא היה עושה לה בדיוק - זה היה נורא".

כשנשאלה מדוע לא התלוננה עד עכשיו, אמרה כי לגל הייתה השפעה, כבעל מעמד חזק בערוץ 10, מי יתקבל לעבודה ומי יפוטר.

עדות נוספת טוענת כי גל היה מסתובב בערוץ ומתפאר בגודל איבר המין שלו ומה הוא אוהב לעשות איתו.

עוד אחת מהטענות בתחקיר מספרות על מכות שהיו בין גל למגיש "צינור לילה" גיא לרר, על רקע סכסוך בגלל אייטם חדשותי. "האירוע הושתק בערוץ לבקשת המערכת, אבל כולם ידעו".

אחת המפיקות שעבדה עם גל סיפרה כי היא הייתה בוכה המון בגללו. "הוא גרם לי להרגיש טיפשה, זילזל. אני מאמינה שהוא מקבל עכשיו את שמגיע לו ואולי אפילו יותר חזק".

"אחרי ש'לילה כלכלי' עלה, השתן עלה לשרון לראש", טוען אחד העובדים. "הוא היה צועק על כולם במסדרונות, הוא התמכר לרייטינג בצורה קשה. אנשים בערוץ הזהירו אותו שלא יגמור כמו דודו טופז".

גל כתב היום (ו') בפייסבוק שלו: "קראתי את הכתבה ב'ידיעות אחרונות'. נגעלתי. ציטוטים אנונימיים של דברים שמעולם לא אמרתי. סילוף בוטה של עובדות, המצאה של פרטים כדי שיהיה מספיק צהוב, פגיעה קשה וכואבת גם בבת זוגי לשעבר (למרות ששלחה לי מייל שהועבר אליהם עם עובדות אחרות לגמרי), פגיעה קשה בפרטיות והמון המון רפש. ולזה קוראים שם תחקיר ומפמפמים כבר כמה ימים. העיקר למכור. אז כנראה שהגיע תורי להיות הקורבן של האקדח האנושי הזה, שמשום מה הקפיד להרחיק היום את האש מכמה אנשים שלטענתו לא הזינו אותו ב'מידע'. כל-כך שקוף. מבטיח לכם, אתגבר על זה... שבת שלום!".

בתגובה ב"ידיעות אחרונות" מסר גל: "הטענות נחשפו בפניי בפעם הראשונה בימים האחרונים... אני לא מכיר אותן... ערוץ 10 הפך לכלי שרת של התנהגות מתועבת מצד כתב חסר מעצורים שהגיש תלונות-כזב במטרה לרשת אותי בערוץ, יהיה המחיר אשר יהיה. אותו כתב ביצע בי רצח אופי מתועב, הונה את הערוץ וניסה לחסל אותי... מעולם לא התבטאתי באופן שנטען בתחקיר".

גל אף עלה היום לשידור בתוכנית הרדיו "מייבשים את הביצה" של שרון כידון ושי גולדן ב-102FM, שבה התארח כתב "ידיעות אחרונות" רז שכניק שביצע את התחקיר על גל.

גל טען ברדיו כי "'ידיעות אחרונות' יצטרכו להביא אחד-אחד את האנשים שהם מצטטים כדי שיעמדו מולי... אני מודה: אני לא איש מנומס במיוחד, אבל כאן מדובר ברצח אופי שיכול לחסל את שמו הטוב של אדם. אני חושב שאני יודע למה רוצים רוצים לחסל אותי מקצועית בערוץ 10, אבל אני לא יודע בוודאות. אני מתכוון להגיש תביעת דיבה נגד 'ידיעות אחרונות'. אני מציע לכתב להפסיק לדבר את עצמו לדעת".

בערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.