ארדן בוחן: הוט ו-yes יוכלו להקים ערוצי חדשות

לא ברור עפ"י איזה מודל ערוצי החדשות יפעלו, אך ייתכן כי ישולבו בהם פרסומות

שר התקשורת גלעד ארדן בוחן שינוי חקיקה שיאפשר לחברות הכבלים והלוויין להחזיק כל אחת בערוץ חדשות משלה.

ל"גלובס" נודע כי דיון בנושא כבר התקיים במשרד התקשורת, לאחר שהנושא עלה בפני השר ארדן על-ידי מנכ"ל חברת yes, רון אילון.

לא ברור עדיין על-פי איזה מודל יפעלו הערוצים החדשים, אולם לא מן הנמנע כי ישולבו בהם פרסומות.

הרעיון חוזר לשולחן לאור הרפורמה שמבקש להכניס ארדן בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, על-ידי הרחבת התחרות והכנסת חברות חדשות למשחק, לצד דרישה מהפלטפורמות להציע חבילות בסיס מוזלות.

במקרה שאכן תורחב התחרות, בחברת הלוויין מבקשים לשפר את היצע הערוצים ש-yes תוכל להציע ללקוחותיה במקרה של תחרות. על-פי גורמים במשרד התקשורת, בניגוד לכוונה שעלתה בעבר להקים חברת חדשות משותפת להוט ול-yes, הפעם ביקש השר לקדם את הרעיון שכל אחת מהחברות תוכל להחזיק בערוץ חדשות משל עצמה.

שינוי החקיקה מתבקש בהקשר זה בשני היבטים. הראשון הוא המגבלה שחלה על כל אחת מהפלטפורמות בהחזקת ערוצי בית משל עצמה. במצב הנוכחי לחברת הלוויין כבר אין יכולת להקים או להפעיל עוד ערוץ משל עצמה. חוק חדש בעניין זה יוכל לפתוח את הדלת להקמה של עוד ערוצי בית.

היבט נוסף הוא ערוץ החדשות הייעודי המתוכנן. אחת המטרות שעליהן הצהיר ארדן עם כניסתו לתפקיד הייתה השלמת המכרז על ערוץ חדשות ייעודי כמתחייב בחוק. כרגע נבחן האם ערוצי החדשות המדוברים יוכלו להחליף את הערוץ המתוכנן.

הצוות המקצועי והמשפטי במשרד התקשורת יצטרך למצוא פתרון למספר סוגיות בהקשר זה, בהן סוגיית המודל הכלכלי, ולא מן הנמנע כי יתאפשר כאן מודל משולב של דמי מנוי ופרסום.

הסוגיה השנייה היא מבנה השליטה בחברות החדשות המתוכננות. כיום, דירקטוריון חברות החדשות המסחריות שהחוק איפשר - חדשות 2 וחדשות 10 - בנוי כך שהוא מורכב מבעלי המניות של הזכייניות ולצדם נציגי ציבור. כשהוקמה חברת החדשות של ערוץ 9, אילצה מועצת הכבלים והלוויין את הערוץ הייעודי להקים דירקטוריון בעל מבנה דומה.

מ-yes נמסר: "אנו בוחנים את כל האפשרויות".

משאר הגורמים לא נמסרו תגובות עד לפרסום הידיעה.