תוסר הפרסומת של "כריות" תלמה: הציגה ילד כאובייקט מיני

הרשות השנייה הורתה להסיר פרסומת של באומן-בר-ריבנאי בשל רמיזות מיניות כלפי ילדים ■ הילד בפרסומת אומר: "למה נשים מתות עליי? כי אני מפוצץ בקרם"

הרשות השנייה הורתה לזכייני הטלוויזיה בערוצים 2 ו-10 להסיר משידור את הפרסומת ל"מיני כריות" של "תלמה", מבית היוצר של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי - בטיעונים של רמיזות מיניות כלפי ילדים. הפרסומת תוסר משידור החל מהיום (ב') בשעה 16:00.

הפרסומת לכריות מתארת פעוט שקולו מדובב על-ידי מבוגר, כשהוא לבוש בחלוק בית ומוקף בנשים יפות. "ההשראה" לתסריט היא יו הפנר, מייסד מגזין "פלייבוי".

הילד אומר בפרסומת: "למה נשים מתות עליי? כי אני מפוצץ בקרם", ועל שפתיו מרוח הקרם שבו ממולאות ה"כריות" של תלמה. בהמשך גם הנשים מלבישות את הפעוט תוך שהן שולחות בו מבטים מפתים.

הרשות השנייה מציינת כי "הצגת הילד כאובייקט מיני תוך שילוב גינונים הלקוחים מעולם המבוגרים באופן מיני הינה פסולה ואינה ראויה. הדבר עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה".

כללי הרשות קובעים לגבי השתתפות קטינים בפרסומות כי "לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שבו מופיעים קטינים בהופעה שאיננה ראויה לקטינים או שיש בו משום פגיעה בקטינים, או תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבודם של קטינים".

כריות / מתוך: יוטיוב
 כריות / מתוך: יוטיוב

בנוסף, הרשות קבעה כי התשדיר עומד בניגוד לכללי אתיקה נוספים של הרשות, לפיהם לא ישודר תשדיר פרסומת שיש בו פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב וברגשות הציבור, ובכלל זה לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת הכולל הצגה של רמיזות מיניות.

מתלמה נמסר בתגובה: "קיבלנו את הודעת הרשות השנייה. מטרת הסרטון היא להעביר מסר בחיוך ובהומור. התינוק בסרטון בא לבטא גרסא מוקטנת של המוצר 'כריות' ולא מעבר לכך. בכל מקרה, אם מישהו נפגע מהסרטון, אנו מתנצלים על כך".

כריות / מתוך: יוטיוב
 כריות / מתוך: יוטיוב