ארקיע דאגה לנתניהו - ו-122 נוסעים לאילת פוזרו באוטובוסים

מטוס ארקיע בדרך לאילת נחת בעובדה, והנוסעים נאלצו להמשיך משם באוטובוס ■ הסיבה: המטוס המקורי שהיה אמור להטיס אותם הועבר לשירות רה"מ שטס לפולין

מטוס של חברת התעופה ארקיע מסוג אמברייאר, שהיה אמור לנחות בשדה התעופה באילת ועליו 122 נוסעים, נחת בשדה התעופה בעובדה המרוחק כ-50 ק"מ מאילת.

הסיבה: המטוס שהיה אמור להטיס את הנוסעים סופח לטובת הטסת משלחת ראש הממשלה לפולין, ואילו המטוס החלופי לא קיבל את אישור רשות התעופה האזרחית (רת"א) לנחיתה באילת.

בשבוע שעבר זכתה ארקיע במכרז של משרד ראש הממשלה להטסת משלחת ראש הממשלה לפולין שיצאה אתמול (ד'). ארקיע גברה במכרז על אל-על שהציעה סכום גבוה יותר. על-פי פרסומים, עלות הטיסה לפולין עם ארקיע עמדה על 744 אלף שקל, לעומת 1.27 מיליון שקל שהציעה אל-על.

בארקיע טוענים היום (ה') כי גורמים מקצועיים ברת"א אישרו לחברה בתחילת השבוע להנחית באילת את המטוס החכור החלופי מדגם 737-800, הנחשב למטוס גדול יותר מהאמברייאר, אך אתמול (ד'), יום לפני הטיסה האמורה, חזרו בהם באופן מפתיע וללא כל הסבר ונתנו אישור להנחית את המטוס אך ורק בשדה התעופה בעובדה.

לטענת גורמים בארקיע, עם היוודע הדבר מוקד ההזמנות בחברה דאג לעדכן את הנוסעים בשיחת טלפון על הנחיתה בעובדה במקום באילת, ועל כך שאוטובוסים ידאגו לפזר אותם לבתי-המלון באילת.

עוד נטען כי רק כ-30 נוסעים מתוך 180 הנוסעים סירבו לסידור האמור ושובצו בטיסות חלופיות לאילת. יחד עם זאת, הנוסעים זעמו על השתלשלות האירוע, בטענה כי השלכות נסיעת ראש הממשלה לפולין לא צריכה לבוא על חשבונם.

מארקיע נמסר בתגובה: "הטיסה המדוברת התבצעה במטוס זר שלא קיבל אישור לנחות באילת. הודעה טלפונית בנושא הועברה אתמול לנוסעים. בעובדה המתינו להם אוטובוסים שפיזרו אותם בין בתי-המלון".

עוד נמסר כי "ארקיע מבקשת להבהיר כי בנושא שינוי יעד נחיתת המטוס החכור מאילת לעובדה, אין לבוא בכל טענה שהיא ללשכת ראש הממשלה. השינוי נבע אך ורק משיקולים מבצעיים של רשות התעופה האזרחית והינו במסגרת התפעולית של ארקיע בלבד".