המסחר בבורסה ננעל בירידות; שמן צללה 11.8%, בזן 1.3%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מחיר הנפט זינק מעל ל-100 דולר לחבית בשל המהומות במצרים ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-890 מיליון שקל ■ מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, בהובלת מדד הבנקים שהשיל מערכו כ-1.5% ועל רקע ירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט. הזעזועים הגיאופוליטים במצריים הקפיצו את מחיר הנפט לכ-100 דולר לחבית, מה שמעיק על מדדי המניות מסביב לגלובוס. מחזור המסחר הסתכם בכ-890 מיליון שקל.

מדד המעו"ף ננעל בירידות של 0.8% לרמה של 1,189 נקודות. המניות שבלטו במדד הן כיל, בזן, פועלים ודלק קידוחים, שרשמו ירידות של עד כ-1.7%. מדד ת"א 100 ננעל בירידות של 0.7% לרמה של 1072 נקודות ואילו מדד הבנקים השיל מערכו כ-1.5% בהובלת מניית בנק הפועלים שירדה בכ-1.7%.

נשיא מצרים מוחמד מורסי דחה את האולטימטום שהציב לו הצבא והבהיר כי אין בכוונתו להתפטר, וזאת בשעה שההמונים ממשיכים לפקוד את הרחובות. עם זאת, העיתון "אל אהרם" דיווח כי היום יגיע לקיצו שלטונו של מורסי. חוסר היציבות במדינה הקפיץ את מחיר הנפט והחשש הוא מפגיעה בצמיחה הכלכלית הגלובלית, השברירית ממילא.

בסין פורסם היום מדד ה-PMI לחודש יוני שהעיד על האטה בצמיחת סקטור השירותים בחודש שעבר ואילו באירופה פורטוגל חזרה לכותרות לאחר ששר החוץ פאולו פורטס הודיע אתמול על התפטרותו מהממשלה וזאת יום אחרי ששר האוצר במדינה ויטור גספר הגיש את התפטרותו.

בארה"ב המסחר מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות שערים, זאת חרף שלל נתונים חיוביים שפורסמו היום. סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי, הפתיע לטובה והצביע על כך ש-188 אלף משרות נוספו בחודש יוני. במקביל פורסמו תביעות האבטלה השבועיות שירדו ב-5,000 תביעות ל-343 אלף. עם זאת, הגירעון המסחרי התרחב בחודש מאי לרמה של 45 מיליארד דולר, לעומת 40.1 מיליארד בחודש אפריל.

המאבק באי.די.בי לא נגמר

בישראל לא פורסמו היום נתוני מקרו. במוקד המסחר היום עמדה מניית אי.די.בי על רקע אסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח שתיערך היום בת"א. הלילה התקיים מו"מ מרתוני בין נוחי דנקנר לנציגות מחזיקי האג"י והושגו מספר סיכומים שעשויים לסלול את הדרך למתווה הסדר חדש, במסגרתו יוזרמו עוד מאות מ' ש' לנושי אי.די.בי פתוח. (לסיפור המלא)

מניית בזן בלטה היום לאחר הפרסום ב"גלובס" כי החברה ככל הנראה רשמה הפסד גם ברבעון השני של השנה. הסיבות: מרווחי זיקוק נמוכים, הפסדי מלאי בגין ירידת מחיר הנפט ותקלה במתקן ייצור המימן.

מניות הביומד המשיכו לרכז עניין על רקע הזינוקים האחרונים במניות הקטנות - נסווקס , אפוסנס , אייסקיור ו-BSP . אתמול דיווחה כן פייט על קבלת פטנט והמניה קפצה גם כן.

בסקטור הגז-נפט הודיעה היום שותפות החיפושים שמן על ניסיון גיוס של 30 מיליון שקל ע"י הנפקת מניות ואופציות, וזאת על מנת לממן את המשך קידוח האקספלורציה "ים 3".