"מיידוף הישראלי" הולך לכלא: ערן מזרחי נדון ל-12 שנות מאסר

ישלם 300 אלף שקל קנס ויפצה את קורבנותיו בסכום של עד 258 אלף שקל לכל קורבן ■ באפריל האחרון הורשע מזרחי בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות משקיעים שהתפתו להשקיע אצלו, כשמתוך סכום זה גנב כ-47 מיליון שקל

ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון שזכה לכינוי "המיידוף הישראלי", ייכלא ל-12 שנים וישלם קנס של 300 אלף שקל - כך עולה מגזר הדין שניתן היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. הפרקליטות, נציין, דרשה עונש מאסר בפועל של 15 שנה.

על מזרחי נגזר גם לשלם פיצויים לקורבנות בהיקף של עד 258 אלף שקל לקורבן.

השופט צבי גורפינקל ציין בהחלטתו כי "קורבנותיו של מזרחי, חלקם קשישים, חיסלו את כספם האחרון, כספים שנועדו לעת זקנה ולעת צרה".

פרקליטו של מזרחי, עו"ד מנחם רובינשטיין, מסר בתגובה כי "המסר העיקרי שיוצא מכאן הינו לציבור המשקיעים. המשותף בין ערן מזרחי למשקיעים הוא שכולם תאבי-בצע, ואין רווחים קלים". בכוונת מזרחי לערער על העונש לבית המשפט העליון.

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסי ערן מזרחי, מסר בתגובה: "אני רוצה לברך את המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלא נכנעה ללחצים הכבדים לסגירת עסקת טיעון מקלה עם הנאשם, ודאגה למיצוי הדין עם הנאשם ערן מזרחי בגין מעשיו. גזר דינו של בית המשפט המחוזי מהיום מעביר מסר חזק לציבור ומחזק את ההרתעה, ונקווה שיסייע למניעת מקרים דומים בעתיד. כולי תקווה כי גזר דין זה יגרום אף לנאשם, ערן מזרחי, להתעשת ואולי סוף-סוף להתחיל לעשות מאמצים לפיצוי קורבנותיו הרבים, כאשר עד כה פעל בדיוק ההיפך".

הוציא במירמה כ-57 מיליון שקל

ב-18 באפריל הורשע מזרחי בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות אנשים תמימים שהתפתו להשקיע אצלו את כספיהם, כשמתוך סכום זה גנב כ-47 מיליון שקל.

השופט צבי גורפינקל הרשיע את מזרחי בביצוע 84 עבירות של גניבה בידי מורשה, 101 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, 28 עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, 3 עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי, עבירה של גניבה ועבירות רבות של הלבנת הון.

הרשעתו של מזרחי ניתנה בעקבות הסכמות אליהן הגיע סנגורו, עו"ד מיכה פטמן, עם הפרקליטות בנוגע לעובדות כתב האישום נגדו, המגולל פרשת מירמה, גניבה והלבנת הון מתוחכמת. עם זאת, לא מדובר בהסדר טיעון, ולא הייתה הסכמה לעניין העונש של מזרחי.

בשלהי מאי העידו מספר קורבנות של מזרחי בבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש. הם סיפרו כיצד שוכנעו להעביר לידיו כספי פנסיה, חסכונות וכספים מדירות שמכרו - ונפלו בפח. אחד הקורבנות סיפר כיצד שכנע גם את אימו ניצולת השואה להשקיע אצל מזרחי. אחר סיפר כיצד קרס כלכלית בגלל מזרחי ועובד היום כמחלק עיתונים. (לסיפור המלא)