קורבנות ערן מזרחי: לא ראינו שקל - ואילו כונסי הנכסים גרפו מיליון

קורבנותיו של מזרחי, מהם הוציא במירמה כ-57 מיליון שקל, זועמים על עוה"ד איתן ארז וחזי חכם, שמכרו את הווילה של מזרחי ואמורים לסייע בהשבת כספם: "לא מיצו את הדרכים להגיע לכסף" ■ הקורבנות שוקלים לתבוע גם את בנק הפועלים

‎‎‏"הקורבנות של ערן מזרחי עוד לא ראו שקל מהכסף שמזרחי גנב מהם - וכונסי הנכסים, עורכי הדין איתן ארז וחזי חכם, שתפקידם לסייע בהחזרת הכספים לקורבנות, כבר גרפו לכיסם כמעט מיליון שקל. אנחנו מאוד מאוכזבים מהם" - כך אמר היום (א') לגלובס" אחד מקורבנותיו של מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון שהורשע בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות אנשים תמימים שהתפתו להשקיע אצלו את כספיהם, ונשלח ביום חמישי האחרון ל-12 שנות מאסר.

הקורבנות זועמים על כך שכונסי הנכסים קיבלו 950 אלף שקל כשכר-טרחה עבור טיפולם במכירת הווילה של מזרחי בסביון, בעוד שהם לא קיבלו דבר.

‏אחת מקורבנותיו של מזרחי אמרה היום ל"גלובס" כי הקורבנות מאוכזבים מאוד מתפקודו של עו"ד ארז. לדבריה, "האתגר הגדול בתיק הזה היה למצוא את 37 מיליון השקל שגנב מזרחי מאיתנו ונעלמו בחו"ל. זו הסיבה שפנינו לעו"ד ארז, שהוא עורך דין מוכר ובעל שם, ונתנו לו גם מידע רב על כספים שהוברחו לשווייץ, מיאמי ולמקומות נוספים.

"להגיע אל הווילה של מזרחי בסביון ולמכור אותה, זו לא בעיה. ישבנו עם עו"ד ארז שעות, והוא לא עשה את העבודה. אנחנו מאוד מאוכזבים ממנו ומכך שהוא לא מיצה את הדרכים להגיע אל הכסף. זה לא קייס שמפאר את איתן ארז".

‏‎‎הסדר עם גרושתו של מזרחי

‏עו"ד ארז מונה לפני כשנה כמנהל מיוחד בתיק פשיטת-הרגל של מזרחי. זאת, במטרה לממש נכסים של מזרחי ולאתר את הכספים שגנב, כדי לחלק את הכסף בין נושיו הרבים.

הנכס המרכזי שהיה ברשותו של מזרחי הוא וילה מפוארת ברחוב האתרוג בסביון, שרבצה עליה משכנתא בסך כ-4 מיליון שקל לטובת בנק לאומי למשכנתאות. ככונס נכסים לעניין הבית הצטרף אל ארז עו"ד חזי חכם, מטעם בנק לאומי למשכנתאות.

‏בנובמבר 2012 הגיעו עורכי הדין ארז וחכם להסדר עם גרושתו של מזרחי, יעל, לפיו היא ו-4 ילדיהם המשותפים יפנו את הווילה של בני-הזוג בסביון, וזו תימכר על תכולתה. בהמשך אכן נמכרה הווילה תמורת 10 מיליון שקל לתמר מנור, בתו של איש העסקים יצחק מנור.

‏כ-5 מיליון שקל מכספי התמורה שהתקבלו עבור הווילה של מזרחי הועברו לידי בנק לאומי למשכנתאות (בגין חוב המשכנתא); 950 אלף שקל הועברו כשכר-טרחה לעורכי הדין ארז וחכם - כאשר חכם קיבל 75% מהסכום (806 אלף שקל), וארז - 25% (204 אלף שקל).

4 מיליון השקלים הנותרים שהתקבלו בתמורה לווילה מוחזקים עד היום בקופת ההוצאה לפועל בחדרה, ולא ניתן לחלקם בינתיים. זאת, עקב מחלוקת בין עו"ד ארז, שמבקש לחלק את כל הסכום בין הנושים, לבין גרושתו של ערן מזרחי, יעל, שטוענת כי מגיעים לה 2 מיליון שקל מתוך הסכום הזה, מכוח חזקת השיתוף.

המאבק המשפטי בין הצדדים עלול לקחת חודשים רבים ואף שנים.

ארז: ‏‎‎‏"עבודה יסודית"

‏‎‎עו"ד איתן ארז מסר בתגובה: ‏‎"‎אני מבין ללבם של הקורבנות של ערן מזרחי, בצר להם. ייאמר מיד - מרבית הנושים מבינים את המצב כפי שהוא, סומכים על שיקול-דעתי ויודעים שאני הופך אבן על אבן כדי להשיב להם מה שניתן מכספם האבוד".

‏לדברי ארז, ‏‎"‎משרדי מבצע בתיק זה עבודה יסודית ואינטנסיבית ביותר. עד כה הוגשו בתיק למעלה מ-85 בקשות שונות‏‎.‎‏ מטבעם של תיקי פשיטת-רגל סבוכים שכאלה, שהם אורכים בין 3 ל-6 שנים. לא נוכל לפרט בתקשורת מהלכי חקירה ומהלכים חסויים אחרים שאנו מבצעים.

"שכר-הטרחה שנפסק לי ושקיבלתי בפועל בגין מימוש הבית בסביון הינו 204 אלף שקל בלבד. איש מהנושים לא מסר לנו מידע משמעותי, מלבד המידע הפיקטיבי על קיום כספים בבנק ‏Heritage‏ בשווייץ, שמקורו בערן מזרחי"‏‎.‎‏

‏עוד מסר ארז כי ‏‎"‎ההתחקות אחר הכספים שנעלמו תיקח עוד זמן, ורק השבוע התברר מדוח של רואה חשבון ששכרתי כי ערן מזרחי ורעייתו יעל ביזבזו במשך 6 שנים לא פחות מ 8.3 מיליון שקל על הוצאות אישיות, מתוכן כ-7 מיליון שקל בכרטיסי אשראי! דהיינו ערן ויעל מזרחי 'גיהצו' בחודש בממוצע מעל 90 אלף שקל בכרטיסי אשראי.

‏"צר לי שמי מסנגוריו של ערן מזרחי, שגנב מעל 60 מיליון שקל מהקורבנות, סבור כי על-ידי היטפלות חוזרת ונשנית לשכר-טרחה בסך 204 אלף שקל שקיבלתי כדין, יוסט זעם הנושים מערן מזרחי אליי. אין לי ספק כי שכר-הטרחה שקיבלו הסנגורים בתיק הפלילי גבוה הרבה יותר, ומעניין על-ידי מי שולם ומאילו מקורות.

"גם בית המשפט בגזר הדין קבע כי עד היום מזרחי מסתיר מיליוני שקלים‎.‎‏ אותם נושים שפנו ל'גלובס', אינם מודעים כלל למהות העבודה שאני מבצע". ‏‎‎‏