טכנאי הוט שובתים; העובדים הפגינו מול ביתו של פטריק דרהי

הטכנאים והמפקחים בחברת הוט שבתו היום בפעם השלישית מאז שהכריזו על סכסוך עבודה באמצעות ארגון כוח לעובדים ■ במקביל, העובדים הודיעו על שביתה גם במוקד המכירות בראשל"צ, שם הפגינו מחוץ למשרדים כ-150 טכנאים

הטכנאים והמפקחים בחברת התקשורת הוט שבתו היום (ב') בפעם השלישית מאז שהכריזו על סכסוך עבודה באמצעות ארגון כוח לעובדים. במקביל, העובדים הודיעו על שביתה גם במוקד המכירות בראשון-לציון, שם הפגינו מחוץ למשרדים כ-150 טכנאים.

לקראת הצהריים יצאו המפגינים בשיירה כשהם מצוידים ברכבי החברה, כדי להפגין מול ביתו של בעל השליטה בהוט, פטריק דרהי. המפגינים אף חסמו את אחד מכבישי הגישה באזור מגוריו בתל-אביב.

בניסיון ההתאגדות הקודם של טכנאי הוט, הנהלת החברה הבהירה לעובדים כי שיבוש התנועה באמצעות רכבי החברה מהווה עילה לדין משמעתי.

סכסוך העבודה בהוט הוכרז לאחר שהנהלת החברה סירבה להכיר בהתארגנות העובדים בטענה כי ארגון כוח לעובדים לא צירף לשורותיו מעל שליש מעובדי החברה, בהתאם לדרישת החוק.

הנהלת החברה קיבלה לידיה את טפסי ההצטרפות אל הארגון, והשיבה כי מבדיקה שערכה עלה כי רבים מהעובדים שצורפו מועסקים על-ידי קבלנים.

בכוח לעובדים טוענים מנגד כי חלק מהעובדים המדוברים דווקא כן מועסקים ישירות על-ידי הוט, ואילו אחרים הועברו לידי הקבלנים לאחר ההכרזה על כינונו של ארגון יציג בחברה.

הטכנאים שהפגינו היום זעמו על כוונת החברה להעביר למיקור חוץ את המערך הטכני בצפון הארץ, והזהירו מפני ההשלכות.

"אנחנו מושיטים כתף לחברים שלנו בצפון מתוך ידיעה ברורה שאנו הבאים בתור", אומר אייל ראובני, חבר בוועד הטכנאים שמועסק באזור אשקלון.

לדבריו, "כבר הובטח בעבר לעובדים שלא יפוטרו, ומאות טכנאים כבר מצאו את עצמם בפני צומת דרכים - פיטורים או עבודה כעובדי קבלן בתנאים מופחתים".

מחברת הוט נמסר בתגובה: "כוח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט, ולכן כל שביתה או שיבוש של העבודה אינם מוגנים על-פי הדין. נערכנו בהתאם על מנת שהשירות ללקוחות יימשך כרגיל".

יצוין כי על אף טענה זו של הוט, בתי הדין לעבודה הכירו בעבר בזכות השביתה גם אם ארגון העובדים שמוביל את השביתה לא הוכר על-ידי המעסיק כארגון היציג.