עמוס לוזון סימס ליו"ר הטוטו: "אתה סמרטוט!!!"

יו"ר הטוטו, צחי פישביין, עדכן על קבלת המסרון את יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון (אחיו של עמוס), שענה לו: "אני לא אחראי על משה בוקר, וגם לא על עמוס"

עד כמה לוהטות הרוחות סביב המאבק בין הטוטו ושרת התרבות והספורט לימור לבנת, לבין ההתאחדות לכדורגל וראשיה, אפשר היה ללמוד בימים האחרונים מההתבטאויות במסיבות העיתונאים השונות (פרופ' ירון זליכה: "היסודות של ההתאחדות רקובים"; אבי לוזון: "מה שרקוב זה המוח של זליכה"). אבל מתברר שיש עוד לא מעט ספיחים לקרב שבסופו אמורות להתבצע רפורמות משמעותיות בכדורגל הישראלי.

ביום שני האחרון, כמה שעות אחרי פרסום דוח זליכה, בזמן שהוא מתכונן להיכנס לאולפן "יציע העיתונות" בערוץ הספורט, קיבל יו"ר הטוטו, צחי פישביין, sms מעמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקווה ואחיו של יו"ר ההתאחדות. ב-sms כתב עמוס לוזון ליו"ר הטוטו מסר קצר: "אתה סמרטוט!!!"

ל"גלובס" נודע כי הנהלת הטוטו קיבלה בשעת בוקר מוקדמת למחרת עדכון מפישביין לגבי תוכן ההודעה.

אבל בכך לא הסתיימה הפרשה: פישביין החליט לעדכן גם את יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לגבי המסר שקיבל מאחיו ערב קודם לכן, וכתב לו: "במסיבת העיתונאים שכינסה אתמול שרת הספורט לימור לבנת, הופיע עיתונאי בשם משה בוקר שעל-פי עדותו קיבל מידע מההתאחדות, והטיח בי האשמות כבדות לכאורה הנוגעות לאי סדרים בטוטו. בהמשך הערב, טרם הופעתי בערוץ הספורט, קיבלתי מסרון לטלפון הנייד, מאחיך עמוס לוזון, שיש בו מסר העלול להתפרש כאיום. נדהמתי, לא ציפיתי, הופתעתי מאוד וחשבתי שחובתי לעדכן ללא דיחוי את כלל חברי הנהלת הטוטו".

את המייל לאבי לוזון מסיים פישביין במלים הבאות: "אני דורש שתפעל להפסקת השימוש באיומים מסוג זה לאלתר. באשר לדבריו של מר בוקר, ואם יש שבידי ההתאחדות נאסף מידע לכאורה על התנהלות לא תקינה של הטוטו או מי מראשיו, אני מציע שתפנו את המידע למשטרת ישראל. חובת הנאמנות שלי, כיו"ר הטוטו, הינה שלא ייכנסו שיקולים זרים שישפיעו על החלטות ההנהלה. זה מה שאנחנו מצפים מהנהלת הטוטו ובטוחני שגם החברה הישראלית מצפה מאיתנו. הטוטו ימשיך להתנהל בשקיפות מלאה".

שעה וחצי מאוחר יותר כבר העביר אבי לוזון מייל תגובה לפישביין, שבו כתב יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "צחי בוקר טוב. אני לא אחראי על משה בוקר וגם לא על עמוס לוזון, ואם הוא שלח לך איזה מסרון, הוא עשה טעות ואני מצטער על כך. באם יהיה לנו דבר מה, נפנה למוסדות, שהיועצים המשפטיים יחליטו".