ארדן: רשות השידור תעמוד בייעודה - כך או אחרת

(עדכון) - בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את הסעיפים שנועדו לתת לארדן סמכויות לחייב את הוט ו-yes להציע חבילת בסיס צרה, כפי שביקש

"רשות השידור צריכה להיות המקום המרכזי שבו היו צריכות להיות הפקות המקור הישראליות. אני מתחייב שבקדנציה הזו אנו נפעל לכך שהרשות ברפורמה כזו או אחרת תעשה זאת" - כך אמר היום (ה') אחר-הצהריים שר התקשורת גלעד ארדן בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

ארדן המשיך ואמר כי לא מן הנמנע כי יעשה שינוי במחויבויות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כלומר הוט ו-yes, וזאת באמצעות מועצת הכבלים והלוויין.

מוקדם יותר ביקש ארדן להסמיכו להורות להוט ול-yes להציע חבילת תוכן צרה במחיר ולפי אמות-המידה שיקבע. ארדן ביקש לאפשר לו לקבוע את מאפייני הערוצים ואופיים, מבלי להתייחס לערוצים ספציפיים.

מאוחר יותר היום ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אישרה את הסעיפים שנועדו לתת לארדן סמכויות לחייב את הכבלים והלוויין להציע חבילת בסיס צרה, וכן החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים במערך שידורי עידן+, מתוך פרק התקשורת בחוק ההסדרים לשנים 2013-2014.

שר התקשורת הסביר כי הוט ו-yes קיבלו הזדמנות להציע חבילת בסיס באופן וולונטרי, אולם מחירה גבוה ביחד למחיר חבילות דומות במדינות המערב, והן מציעות מספר ערוצים רב שלציבור אין בו צורך. לכן, הוסיף השר ארדן, המשרד מבקש סמכויות להתערב בשוק.

לדברי ארדן, מועצת הכבלים והלוויין תוסמך לקבוע את מפרט הערוצים, בהתאם לעקרונות הכלליים של השר, ולדאוג להביא את עניין החבילה הצרה.

"הפתרון לטווח הקצר לטיפול במצב הקיים בשוק השידורים הרב-ערוצי הוא באמצעות חיוב חברות הכבלים והלוויין להשיק חבילה בסיסית צרה. הפתרון לטווח ארוך יהיה משולב, החל מהרחבת מערך עידן+ ועד אספקת שידורים על גבי האינטרנט באמצעות הרחבת התחרות בפס הרחב", אמר השר.