גלעד ארדן הוציא את ערוצי החדשות מחוק ההסדרים

הוציא מחוק ההסדרים את תיקון החוק שיאפשר להוט ול-yes להקים ערוצי חדשות ■ בנוסף, סוכם כי האוצר יעביר 8 מיליון שקל לחדשות המקומיות עד סוף השנה

‎‎שר התקשורת גלעד ארדן החליט להוציא מחוק ההסדרים את תיקון החוק שיאפשר להוט ול-yes להקים ערוצי חדשות פנימיים. זאת לאחר שהציג אתמול (ב') את החוק בוועדת הכלכלה וביקש לקדם את מהלך החקיקה באופן מואץ, ובכלל זה להציל את החדשות המקומיות.

עם זאת, עמדתו של ארדן בנושא לא השתנתה, והוא מתכנן עדיין להעביר את החוק בהליך חקיקה רגיל. הדבר יעכב באופן משמעותי את העברת החוק, שתוכנן לצאת לפועל כבר ב-2014.

דיון נוסף בנושא היה אמור להתקיים ביום רביעי הקרוב בוועדת הכנסת, לבקשת חברי כנסת מהעבודה מיקי רוזנטל ואיציק שמולי. השניים טענו כי מדובר בנושא חדש, ועל כן אין להצביע עליו.

על-פי הערכה, השר ארדן הבין כי בוועדה יתקשה להעביר בקלות את הצעת תיקון חוק התקשורת במסגרת חוק ההסדרים, לאור הנושא הטעון, ובשל כך החליט למשוך את הצעתו בשלב זה. ‏

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן, הגיע לסיכום על כך עם ארדן אתמול.

‏על-פי הסיכום, האוצר יעביר 8 מיליון שקל לקיום החדשות המקומיות עד לסוף השנה, ואילו ברוורמן התחייב כי יתקיים דיון ציבורי מעמיק בנושא ערוצי החדשות עד לנובמבר השנה, בכדי להסדיר את הנושא עד לסוף השנה, ולמצוא בכך גם פתרון קבע לחדשות המקומיות.

‏בלשכת השר אישרו את דבר משיכת החוק.