אופיס דיפו סגרה את כל סניפיה בקניוני קבוצת עזריאלי

מדובר ב-8 סניפים שפעלו בקניונים מובילים ■ אופיס דיפו: הסגירה הייתה מתוכננת

רשת אופיס דיפו מתכווצת: ל"גלובס" נודע כי הרשת סגרה בימים האחרונים את כל 8 סניפיה בקניוני קבוצת עזריאלי. מדובר בסניפים שפעלו בקניון מלחה בירושלים, קניון איילון, קניון גבעתיים, קניון חולון, קניון הנגב, קניון מודיעין, קניון קריית אתא וקניון עכו.

סגירת הסניפים מגיעה 4 חודשים אחרי שהרשת סגרה במפתיע את הסניף בקניון הקריון של קבוצת מליסרון. עבור אופיס דיפו מדובר בצמצום משמעותי של רצפת המכירה, שעלול להביא בעקבותיו פגיעה משמעותית במכירות הרשת.

ביוני האחרון חשף "גלובס" את דבר הסגירה הצפויה של 4 סניפים. היום (א') מסרה אופיס דיפו כי "כל 8 הסניפים נסגרו לפי התכנון".

אבי מלכה, בעל רשתות האופנה ml וג'אמפ, רכש את אופיס דיפו בפברואר האחרון תמורת 43 מיליון שקל, וזאת לאחר שהרשת נקלעה להקפאת הליכים.

במקביל לסגירת סניף הרשת בקריון, פעל מלכה מאז הרכישה לצמצום רצפת המכירה בחלק מהסניפים, כמו בדודג' נצרת, בחוצות המפרץ ובצומת ביל"ו, וזאת על מנת להוזיל עלויות.

מלכה אמר בשעתו ל"גלובס" כי "סגירת הסניפים היא בהתאם לתוכנית העבודה של החברה מיום רכישתה, ובהתאם לחוזים שנחתמו בין אופיס דיפו לקבוצת עזריאלי. מראש סוכם כי רשת אופיס דיפו תפעל למשך 4 חודשים בלבד בקניוני עזריאלי".

לעומתו, מקורות בקבוצת עזריאלי מסרו כי הקבוצה החליטה שלא לחדש לרשת את חוזי השכירות בארבעה מהסניפים, וכי הקבוצה מקיימת משא-ומתן עם רשתות אחרות שייכנסו למיקומים שמתפנים.

לפי הערכות, ברגע שקבוצת עזריאלי לא רצתה לחדש חוזי שכירות בקניונים מובילים, מלכה יזם יציאה כוללת של הרשת מקניוני עזריאלי, ובכלל זה יציאה משני קניונים לא מוצלחים במיוחד של הקבוצה: קריית אתא ועכו. מלכה, נציין, מתח לא אחת בעבר ביקורת קשה על מחירי השכירות בקניונים.

רשת אופיס דיפו מסרה כי התהליך לא יהיה כרוך בפיטורי עובדים, וכי אותם עובדים יועסקו בסניפים חדשים שהרשת עתידה לפתוח ברמת-גן וירושלים, וחלקם יועסקו במטה החברה.