העליון דחה גם את ערעור אי.די.בי אחזקות על החלטת אורנשטיין

לאחר שדחה את בקשת רשות הערעור של א.די.בי פתוח לגבי מועד מכירת כלל ביטוח, דחה היום העליון גם את בקשת הערעור המקבילה של אי.די.בי אחזקות

לאחר שדחה את בקשת רשות הערעור של חברת א.די.בי פתוח, החליט היום (ב') שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, לדחות גם את בקשת רשות הערעור המקבילה שהגישה חברת-האם שלה, אי.די.בי אחזקות, במסגרת הליכי הסדר החוב הנדונים אצל השופט איתן אורנשטיין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

סולברג השתית את דחיית בקשת הערעור על אותם נימוקים שבעטיים נדחתה גם בקשת הערעור של אי.די.בי פתוח, בקשה שעסקה בדחיית המועד למכירת אחזקות הקונצרן בחברת כלל ביטוח.

"אי.די.בי אחזקות היא אישיות משפטית נפרדת", כתב סולברג, "אך היא מחזיקה ב-100% מהון המניות המונפק של חברת אי.די.בי חברה לפתוח, ויש איפוא טעם והיגיון להשקיף על השתיים כעל ישות כלכלית אחת, ולראות את התנהלותה הדיונית של אחזקות על רקע מצב דברים זה".

ב-9 ביוני נתן השופט אורנשטיין החלטת ביניים מפורטת במסגרת הליכי ההסדר ובקשות הנושים המתקיימים בפניו, ובין היתר קצב את המועד שבו מחויב הקונצרן למכור את אחזקותיו בכלל ביטוח , במטרה להזרים כסף לחברות באשכול.

כשבועיים לאחר מכן פנתה אי.די.בי פתוח בבקשת רשות ערעור על החלטת המחוזי, ובהמשך נענתה להמלצתו של סולברג למקד את ערעורה בבקשה לדחיית מועד המכירה בלבד. אף בקשה זו נדחתה, וכעת נדחתה בקשה מקבילה מטעם חברת אחזקות, שהתמקדה באחת השאלות שנזנחו בבקשת חברת פתוח: האם ניתן לכפות הסדר או פשרה על חברה לפי סעיף 350 לחוק החברות.

לפני ימים אחדים ציין סולברג בהחלטת ביניים כי התנהלות זו של אחזקות "לוקה ביותר מקורטוב של חוסר תום-לב". כעת הוסיף סולברג כי "משהומלץ לחברת פתוח למקד את בקשת רשות הערעור ולוותר על יתר טענותיה - וזו כאמור נענתה להצעה - חזר אשכול החברות 'בדלת האחורית' והעלה בשנית חלק מטענות אלה בכובעו כחברת אי.די.בי אחזקות. מוטב היה להישמר מפני חשש של ניצול לרעה של הליכי משפט".

שופט העליון ציין עוד כי בטרם תידון שאלה זו במסגרת רשות ערעור, מן הראוי לאפשר לבית המשפט המחוזי לשמוע טיעונים ולהכריע בה. (רע"א 4713/13).