אין רפורמה? רשות השידור תרחיב את הפקות הסוגה העילית

הרשות החליטה להגדיל את הפקות הסוגה העילית ל-80% מכלל ההפקות בשנת 2014, וזאת כדי לענות על טענותיו של ארדן כי אין יותר תוכניות איכות בערוץ 1

ועדה משותפת לענייני תוכן וכספים של מליאת רשות השידור החליטה להגדיל את אחוז ההפקות שמוגדרות סוגה עילית ל-80% מכלל ההפקות בשנת 2014.

החלטה זו מתקבלת ברשות השידור בצל ההודעה הדרמטית של שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד ליו"ר הרשות אמיר גילת ולמנכ"ל יוני בן-מנחם, כי הרפורמה ברשות השידור במתכונתה הנוכחית - מוקפאת.

ברשות השידור, כך נדמה, לא קיבלו את הודעת האי-אמון של השרים בהפתעה, ושם ממשיכים להתנהל לצורך "ביצוע חוק רשות השידור".

יש לציין כי אף התקציב החלופי למקרה שלא תהיה רפורמה לא יצא לפועל עדיין, בשל עתירות של העובדים לבית הדין לעבודה. בימים אלה מנהלת הנהלת הרשות היוועצות עם העובדים בנושא.

גם ברשות השידור מעריכים כי הכוונה של ארדן היא בסופו של דבר סגירה ופתיחה של רשות השידור, אולם שר התקשורת עצמו עדיין לא הגיע להכרעה חד-משמעית בנושא.

ועדת התוכן בראשותו של אמיר גילת וועדת הכספים בראשותו של דוד חיון ישבו אתמול (א') יחד, כדי לקבל החלטות עקרוניות שיענו על טענותיו של ארדן, שלפיהן אין יותר תוכניות איכות בערוץ 1. על כן הוחלט להשקיע יותר בתוכניות דוקומנטריות, ובראשן תוכנית תעודה על תולדות עם ישראל.

רפורמה מקיפה ב-700 מיליון שקל

ארדן חשף את כוונתו להקפיא את הרפורמה לראשונה בוועידת MAD של "גלובס", שנערכה בשבוע שעבר. משמעות הדבר היא כי הסכם המימון ותוכנית ההבראה של רשות השידור במתכונתם הנוכחית, ואשר עליהם חתמו כבר עובדי רשות השידור וההנהלה, לא יתקיימו.

עלות הרפורמה, שנוסחה ב-5 השנים האחרונות, הייתה אמורות לעמוד על 700 מיליון שקל.

"שידור ציבורי איכותי הינו חיוני במדינה דמוקרטית", אמר ארדן, "אולם יישום ההסכם במתכונתו הנוכחית מעורר ספקות כבדים בדבר היכולת להביא להבראת השידור הציבורי".

ארדן טען כי ההסכם לא באמת מביא לפתרון כולל של מבנה הרשות וייעודה, אלא עוסק אך ורק בשינוי הסכמי שכר ובנדל"ן, דבר שלתפיסתו לא יביא להבראתה של הרשות.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בכוונת ארדן ללכת לרפורמה מעמיקה יותר, שעשויה לכלול סגירה ופתיחה מחדש של הרשות.

במכתבם לגילת ולבן-מנחם כתבו השרים ארדן ולפיד כי הם "מבקשים לבחון את מתווה הרפורמה הראוי ברשות השידור והנכון בעבור כלל אזרחי המדינה, ובשל כך הורו על השהיית ההסכם וביקשו את הדרגים המקצועיים במשרדיהם לבחון חלופות נוספות לשיפור השידור הציבורי בישראל".