דפוס "מעריב" נסגר; העובדים מתגודדים ליד בית הדפוס

העובדים, המיוצגים ע"י ההסתדרות, הגיעו לסיכום לפיו ייצאו לפרישה מרצון, אולם ההסכם לא אושר עדיין, ועובדי הדפוס שנותרו מצויים בחוסר ודאות

לראשונה זה עשרות שנים הפסיק העיתון "מעריב" להיות מודפס במתקניו שלו. כ-50 עובדי הדפוס שנותרו ב"מעריב" מתגודדים החל משעות הבוקר (ג') ליד בית הדפוס בבת-ים, לאחר שהסכם הפרישה שלהם מהעיתון לא אושר עדיין בשל חילוקי דעות בין הנאמנים ובין הנהלת "מעריב". על גדר בית הדפוס ב"מעריב" נתלו שלטים בגנותו של המו"ל שלמה בן-צבי.

העיתון חדל להיות מודפס ביום חמישי בדפוס של "מעריב", והעובדים הגיעו לשערים נעולים.

בעת רכישת "מעריב" לפני 7 חודשים, בן-צבי הסכים להמשיך ולהפעיל את בית הדפוס במשך שנה וחצי, ובכלל זה להעסיק את העובדים. אולם, לאחר שמצא כי הפעלת הדפוס אינה כלכלית, הוא הודיע על סגירתו.

העובדים, המיוצגים על-ידי ההסתדרות, הגיעו לסיכום לפיו ייצאו לפרישה מרצון, אולם ההסכם לא אושר עדיין, ועובדי הדפוס שנותרו מצויים בחוסר ודאות. בחודשים האחרונים ירדה מצבת העובדים בדפוס "מעריב" מכ-500 עובדים לפחות מ-50.

"אנחנו רוצים התחייבות בכתב שהימים האלה בהם לא מודפס העיתון ייכללו כימי עבודה ולא כחלק מהסכם הפרישה מרצון", אמר ל"גלובס" אחד העובדים. עובד אחר אמר: "אין לנו הסכם, אין לנו מכתבי פיטורים, והעבירו את ההדפסה למקומות אחרים".

הדפסת העיתון "מעריב" הועברה לבתי הדפוס של "גלובס" ועיתון "הארץ". "לכל אורך הדרך רימו ושיקרו אותנו", אמר ל"גלובס" אחד העובדים, "הכוונה הייתה לסגור מלכתחילה. מנגד היו הצעות לקנות את העיתון כולל בית הדפוס, ולא ברור למה החליטו למכור את זה לבן-צבי".

העובדים מחו גם כנגד ההסתדרות שלא מתייצבת לצדם.

מ"מעריב" נמסר: "בית הדפוס אינו פעיל כבר שבוע, וזאת בהתאם להסכם שנחתם עם נציגי העובדים וההסתדרות. ההסכם ממתין בימים אלה לאישור סופי של בית המשפט".

מההסתדרות נמסר: "ההסתדרות קוראת לנאמני עיתון 'מעריב' ולבעלים, מר שלמה בן-צבי, להגיע ביניהם לסיכום ישיר ומיידי שיבטיח את קיום ההסכמות שנחתמו עם ההסתדרות, לרבות נושא בית הדפוס".