אושרה מועמדותו של יו"ר מקורות לשעבר לדירקטוריון נת"ע

ויז'ניצר, שסיים את כהונתו במקורות במאי, זוכה לקרדיט רב בזכות המהפך שחולל במע"צ, שניהל בתהליך של סגירה ופתיחה מחדש

ועדת ברנר לבדיקת כשירות מינויים בשירות הציבורי אישרה את מועמדותו של יו"ר מקורות לשעבר אלכס ויז'ניצר לדירקטוריון חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), חברת ההקמה של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן.

אישור הוועדה למינוי התקבל בתוך פחות משבועיים מחתימת שרי האוצר והתחבורה על המינוי. ויז'ניצר (60) שסיים את כהונתו במקורות במאי, זוכה לקרדיט רב בזכות המהפך שחולל במע"צ, כיום חברת נתיבי ישראל, שניהל בתהליך של סגירה ופתיחה מחדש. נת"ע, שהוקמה בסוף שנות התשעים ואחראית על הקמת הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בישראל, סובלת מתדמית ירודה על רקע מאבקים פנימיים ועיכובים בלוחות הזמנים של הפרויקט.

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת הבקרה של הקו האדום העריכה לאחרונה כי הוא לא יושלם לפני סוף 2022, כמעט שבע שנים אחרי המועד שנקבע בהחלטת הממשלה מלפני שנתיים. בנוסף גדל האומדן התקציבי של הפרויקט לכ-14 מיליארד שקל לעומת כ-11 מיליארד בעת החלטת הממשלה. "גלובס" פנה לנת"ע בדרישה לפי חוק חופש המידע לקבל פרטים על הלוואות בהיקף 2.5 מיליארד שקל שקיבלה עד כה מהמדינה.

בהמשך לידיעה אתמול על מנכ"ל נת"ע ביקשו היום להבהיר כי מנכ"ל החברה יצחק זוכמן היה ממקימי המפח"ש, קיבל דרגת אל"מ מהרמטכ"ל דאז אהוד ברק ושימש כעשר שנים ראש ענף תשתיות ואמצעי הדרכה במפח"ש האחראי על כ-100 קצינים וחיילים.