נעילה מעורבת בבורסה; בבילון זינקה 12.4% במחזור גדול

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ גיוון אימג'ינג קיבלה אישור FDA לשיווק גלולת הדור הבא בארה"ב ■ "גלובס" חשף כי בבילון מנהלת מגעים למיזוג עם חברת איירון סורס ■ רווחי אלביט מערכות זינקו ב-29% ברבעון השני

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע עליות חדות בבורסות אסיה מוקדם יותר והסנטימנט החיובי בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד ת"א 25 טיפס ב-0.4% וננעל ברמה של 1,211 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 עלה בכ-0.6% לרמה של 1,105 נקודות. מדד הבנקים, מנגד, רשם ירידות של 0.8% לרמה של 1,149 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

פרופ' צבי אקשטיין הוא המועמד המועדף על יועצי רה"מ נתניהו לתפקיד נגיד בנק ישראל. כך, למשל, יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה שסירב להתמנות בעצמו לתפקיד, מעדיף את אקשטיין על פרופ' מריו בלכר, המועמד המועדף על נתניהו. בינתיים נבחנים המועמדים בוועדת טירקל וההחלטה הסופית לגבי נגיד בנק ישראל התשיעי תתקבל בקרוב. (לסיפור המלא)

בחזרה לשוקי חו"ל, הבוקר נרשמו עליות בבורסות אסיה זה היום הרביעי ברציפות, בהובלת מדד הניקיי היפני. ר"מ יפן שוקל להפחית את מס החברות במדינה, מה שעשוי להאיץ את הצמיחה.

עליות שערים נרשמות גם בבורסות אירופה בהובלת הבורסה בגרמניה, לאחר פרסום מדד אמון העסקים שעלה יותר מהצפי. באירופה ובארה"ב יפורסמו בימים הקרובים נתוני מאקרו חשובים שישפיעו על השווקים, כגון נתוני תמ"ג באירופה שככל הנראה יעידו על יציאת גוש האירו מהמיתון הקשה בו הוא שרוי מזה כשנתיים. בארה"ב יפורסמו היום נתוני מכירות הקמעונאיות וביום שישי - נתונים משוק הנדל"ן.

אתר "גלובס" חשף היום, כי חברת בבילון של נועם לניר מהלת מו"מ למיזוג עם חברת איירון סורס (IronSource). שוויה של איירון סורס, שמספקת פלטפורמה להפצת תוכנה ולהורדה של תוכנות מהאינטרנט, יעמוד בעסקה, על פי ההערכות, על כ-400 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

מניית צור , השולטת בביטוח ישיר, המשיכה לבלוט היום בבורסה על רקע מכירת מניות איי.די.איי. אתמול בערב דווח ב"גלובס" כי בעקבות ביקושים ערים במיוחד במכרז הציבורי בהליך הצעת המכר למניות איי.די.איי ביטוח ורישמן למסחר בבורסה, חברת האם ביטוח ישיר מגדילה את שיעור המניות שהיא מוכרת ל-19.25% ממניות החברה הבת. כמו כן, בשל הביקוש הגבוה, בשיעור של פי 6 מההיקף המתוכנן, מחיר מניית איי.די.איי ביטוח יעמוד על 78 שקל - מחיר המשקף לחברה שווי של 1.06 מיליארד שקל.

בסקטור הפארמה בלטו היום טבע ופריגו על רקע השקת גרסה גנרית לתרופת הטמוזולומיד עם מכירות של 423 מיליון דולר בארה"ב. טבע הייתה הראשונה להגיש את הבקשה ולכן תזכה לבלעדיות למשך 180 יום במכירת הגרסה הגנרית.

גיוון אימג'ינג קיבלה ממינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישור לשווק את גלולת הדור הבא שלה - PillCam SB - לגילוי ומעקב אחר אי-סדירויות במעי הדק הקשורות במחלת קרוהן, בדימום בלתי מזוהה ובאנמיה עקב חוסר ברזל. החברה תחל בשיווק ברבעון הרביעי.

אורמת דיווחה היום על צמיחה של 19.2% בהכנסות ברבעון השני לרמה של 154.7 מיליון דולר, לצד רווח נקי של 16 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 1.6 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי זינק ברבעון ל-45 מיליון דולר לעומת 7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות עומד על 170 מיליון דולר, מתוכם 90-100 מיליון דולר למימוש בשנת 2014.

מדווחת נוספת היום היא אלביט מערכות , שהרווח הנקי שלה זינק ב-29% ברבעון השני ל-49.6 מיליון דולר. החברה תחלק דיבידנד של 30 סנט למניה ב-9 בספטמבר, כאשר היום הקובע נקבע ל-27 באוגוסט. (לסיפור המלא)